26 eitjes tijdens punctie, wie ook?

Hallo allemaal,

Ik ben hier al vaker geweest, maar heb vaak het gevoel dat ik toch weer even wat meer afstand moet nemen. Ik kan mezelf soms stapelgek maken door te veel na te denken.
Gisteren heb ik de 2de punctie gehad voor onze 2de ICSI poging.
Het was weer heel erg spannend, en ook pijnlijker dan de vorige keer.
De vorige keer had ik 187.5 gonal F gespoten en had ik 21 eitjes en deze keer ben ik begonnen met 150 gonal F en na een week is dit terug gezet naar 112.5 gonal F.
Op de een of andere manier reageert mijn lichaam heel heftig op de hormonen. Deze keer hebben ze namelijk 26 eitjes eruit gehaald. auwwwwwwwwwwwww

zijn er meer meiden die zoveel eitjes hebben????

ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Liefs Saar

Hoi Saar,

Jeetje joh! 26 eiblaasjes dat is veel. Ik had er vorige week 18. Ik spuit ook het minimale aan Puregon en reageer ook erg heftig op de hormonen. Ging de punctie verder wel goed? Ik hoop dat je een hoop mooie embryootjes heb v.d. week. Wanneer is de TP? Ik heb 8 embryo's overgehouden en voel me prima, geen napijn of dergelijks. De vorige keer was dat juist veel erger. Wat scheelt het iedere keer toch weer hè.

Ik hoop dat je een goede TP heb.

Veel sterkte toegewenst!

Mo

Hoi Saar,

Ik heb afgelopen dinsdag de punctie gehad voor onze 1e IVF poging, morgenvroeg mag ik bellen of er een terugplaatsing gaat vinden.

Ik ben ook begonnen met 187,5 Gonal F en maakte heel veel eitjes aan. Dinsdag hebben ze er 29 eitjes uitgehaald waarvan er 25 bruikbaar zijn. Ik wilde er graag 2 terug laten plaatsen, maar dat durven ze niet aan omdat de eierstokken natuurlijk heel groot zijn geworden van al die eitjes, nu mag er dus maar 1 terug geplaatst worden, daar baal ik wel van, maar de gyn vind het niet verantwoord om er 2 terug te plaatsen. Hij zal het wel weten dus ik zal z'n advies maar opvolgen. Moet ook aan mezelf denken natuurlijk.

Heb jij er nu ook last van, want jouw eierstokken zullen ook wel groot geworden zijn.

Fijn dat we zo goed op die hormonen reageren, maar zoveel hoeft nu ook weer niet.

Succes.

Groetjes Wijstje.

Hoi meiden,

vrijdag moesten we terug naar de gyn om te kijken hoe het met mijn eierstokken stond. Ze waren nog al groot geworden na die 26 eicellen. en ze moesten kleiner worden om de punctie door te laten gaan. de gyn heeft gekeken en hij twijfelde. normaal is je eierstok 4 cm, en bij mij waren ze dus allebei nog 8 cm. veel te groot dus. hij heeft na twijfelen toch besloten om er mee door te gaan. en zaterdag morgen hebben we de terugplaatsing gehad van 2 toppers!!!! van de 26 eitjes waren er 19 bevrucht. wauuuuuwwwwwwwwwww!!! en van die 19 waren er 5 toppers. als dat geen goed nieuws is. Ik hoop zo dat het nu goed komt. Ik heb de gyn wel moeten beloven dat ik heeel rustig aan doe ivm met die hyperstimulatie. maar ik moet zeggen, ik voel me ook niet echt top. dus ik doe ook wel echt rustig aan. lig 's middags lekker een uurtje op de bank. merk dat ik het echt nodig heb.

moet nu ook mijn gewicht beter in de gaten houden. 1 x per dag wegen. neemt het gewicht met 1 kg per dag toe, dan moeten we meteen contact op nemen met de gyn.

in de loop van de week horen we hoeveel embryo's er goed genoeg zijn voor in de vriezer.
Dat blijft nog even spannend.

Hoe gaat het met jullie???

Liefs Saar

Terug
Bovenaan