<p>Ik moet even wat frustratie kwijt over mijn lichaam hoor. Misschien herkennen jullie het en kunnen jullie me eens wat tips geven! </p><p>Ik ben nu 26+5 zwanger, super happy, eerste maanden niks geen kwaaltjes gehad (de ochtendmisselijkheid is gelukkig volledig aan me voorbij gegaan). Wel had ik altijd al een zwakke rug, met veel fysio en yoga/pilates was ik voor mijn zwangerschap een aantal jaar klachtenvrij, maar zodra ik wist dat ik zwanger was voelde ik de bui al hangen en ben ik me gaan voorbereiden: 2x in de week zwemmen, gewoon ouderwets baantjes trekken, en 1x in de week zwangerschapsyoga. Ik ben ook nog eens kleuterjuf, dat helpt natuurlijk ook niet bepaald. Al bij 15 weken kreeg ik wat last, onderrug en last aan de voorkant bij mn bovenbeen alsof er een zenuw klemzat ofzo, daarna ook eens boven in de rug, nogal divers dus en naar de osteopaat geweest die kon me gelukkig steeds goed helpen. </p><p>Maar nu sinds vandaag, terwijl ik helemaal niks geks heb gedaan, heb ik me toch opeens een pijn, ik kan helemaal niks! Heel laag in de onderrug (daar waar zegmaar een kuiltje zit aan beide kanten) ik kan mijn rug absoluut niet buigen dus bukken is super lastig, het is een constante pijn maar steeds als ik van positie wil wisselen is het erger.. dacht eerst zeker teveel gezeten dus ben eens een eindje gaan lopen, daar werd het alleen maar erger van, toen eens gaan zwemmen, idem alleen maar erger! Mijn man heeft mijn rug eens gemasseerd, dat hielp 5 minuten en nu weet ik even niet meer waar ik het zoeken moet ? Herkent iemand dit? Is het misschien bekken instabiliteit en zo ja, wat doe ik hieraan??</p>