Hoi hoi! Hoewel misschien lastig zou ik me inderdaad geen zorgen maken! Bij mijn eerste had de VK het niet zo door, maar ben ik van een kindje van 4800 gr bevallen. Bij de tweede zwangerschap is de groei extra in de gaten gehouden, bij 28 wkn een groeiecho: 4 wkn voor op 'normale groei', bij 32 wkn groeiecho: 6 wkn voor, bij 36 wkn groeiecho: 8 wkn voor (kan dat nog?!). Verder heb ik ter extra controle een suikertest gedaan, daar kwam niets uit. Bij geboorte was mijn zoon 5200 gr. Conclusie: ik krijg grote kindjes! Jij blijkbaar ook, en dat is niet iets om je zorgen over te maken. Zolang jij verder gezond zwanger bent (geen suiker, geen hoge bloeddruk,....) hoort het blijkbaar bij jou. Volgens mij is een groot kind op zich geen voorteken voor ziektes, afwijkingen enz, pas als er ook andere complicerende dingen zijn kan het iets betekenen. Geniet dus lekker van je zwangerschap! En bedenk dat het ook zo zijn voordelen heeft: mijn kinderen konden zich allebei vanaf dag 1 goed op temperatuur houden, ze hadden immers een reserve laagje, dus geen gedoe met mutsjes, kruiken, zorgen over wanneer je naar buiten kunt enz... Wat extra vet (en dus weerstand) direct bij de geboorte is ook wel prettig!