26 weken zwanger en al een week niet kunnen slapen.

Help. Ben nu bijna 27 weken maar kan al een week bijna niet slapen door onrust in mijn lijf. Veel draaien en steeds wakker worden. En dan ook klaar wakker zijn. Ik zie elk uur of 2 uur voorbij komen. Iemand tips om nog even goede nachten te krijgen? ?
 
Hoort er een beetje bij vrees ik voor je. Ik word ook elke 1,5-2 uur wakker om te plassen.

Van anderen hoor ik weer dat ze ook wakker worden van hun bekken of harde buik of kramp in de kuiten of wilde dromen of onrustige benen of dat baby ze zelfs wakker schopt.

Bij mij is dit als sinds week 3 zwangerschap trouwens (nu 27,5 week).

 
Ik denk ook wel dat het er helaas bijhoort. Als je je echt onrustig voelt, kan je wel proberen om voordat je gaat slapen iets rustig te doen en geen tv meer te kijken of op je telefoon liggen scrollen. Ik kruip meestal een halfuurtje eerder in bed en lees dan nog eventjes of schrijf mijn dag van me af als het echt een drukke dag was. Dat helpt voor mij wel om mijn hoofd even leeg te maken en rustig in te slapen. Verder ook meerdere keren per nacht wakker om naar het toilet te gaan of bekkenpijn of bandenpijn of de baby die me wakker schopt of... Dus al die onzin over dat je nu moet genieten van je slaap omdat het er later niet meer van zal komen, moet je niet geloven ?. Die baby houdt je nu gewoon ook al uit je slaap ?‍♀️. Ik zie het als een oefenperiode voor wanneer de baby er effectief is ?. Wanneer ik kan, zorg ik er dan in ieder geval voor dat ik overdag nog even een dutje kan doen. Ik ben nu 25 weken en goed kunnen slapen is bij mij ook al de hele zwangerschap op en af.
 
Ik denk idd dat het er bij hoord. Ik ben nu 26.1 zwanger. En inslapen is drama. Als ik eenmaal slaap slaap ik wel redelijk. Maar inslapen is drama. Duurt vaak 1 tot 2u. We nemen t maar voor lief.. Voor een goed doel zeg ik maar ?
 
Dankjewel voor jullie reacties, ik heb me er maar bij neergelegd en inderdaad bedacht dat het een voorbereiding is op wat komen gaat ?
 
Terug
Bovenaan