Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik rond 31 weken een te hoge bloeddruk. Daardoor kwam ik ook in het ziekenhuis te liggen. In het ziekenhuis waren ze tevreden zolang de onderdruk onder de 100 was. De bovendruk werd niet echt op gelet. Ook werd bloed en urine telkens onderzocht. Dit was bij mij steeds prima, gelukkig. Later moest ik nog wel aan de medicijnen, omdat het niet lager werd. Daarmee mocht ik wel weer naar huis. Ik heb twee keer een week in het ziekenhuid gelegen. Met 39 weken werd ik ingeleid.
Nu ben ik weer zwanger (15 weken). Mijn eerste controle met 8 weken was bij de huisarts, meteen was de onderdruk hoog. Eerst 96, even later 92. Twee weken later een afspraak bij de gynaecoloog. Daar blijf ik onder controle, wel een fijn gevoel. Ik ben al een paar keer op controle geweest. Onderdruk steeds 90. Dat noemen ze verhoogd. Maar omdat het stabiel is geen reden tot zorg. Ook gezien mijn voorgeschiedenis zal alles wel goed gan verlopen. Waarschijnlijk wel de laatste 3 maanden rustig aan doen. Zien we dan wel weer.
Wel fijn dat bij jouw de tweede meting gelijk een stuk lager was. Zou me er niet te druk over maken. Maar dat is makkelijk zeggen, haha. Succes.