26 weken

is het normaal dat je kleine vanaf 26 weken iets minder gaat bewegen?
ik voel het nog wel, maar het lijken kortere stukjes achter elkaar te zijn zeg maar. dus niet echt een half uur aan een stuk bewegen zoals ervoor.

Hoi Anoniem,

Nou het lijkt me juist dat je baby doordat hij groter wordt steeds sterker te voelen is maar het is ook zo, zeggen ze, dat de baby een regelmatig slaappatroon zou hebben. Wat natuurlijk ook kan is dat de baby is gedraaid zodat je daardoor de baby minder voelt.
Wanneer moet je weer naar de vv?

Ikzelf ben ook nu 26 weken en 3 dagen zwanger en bij mij is de baby meestal ontzettend ruk 3 dagen lang met korte tussenpauzes en dan 1 dag rustiger. Dit waarschijnlijk zodat we allebei op adem kunnen komen. Dus ik merk niet veel van een reglmatig slaapritme bij mijn kleinte zoals wordt gezegd. Ik kan me wel voorstellen dat je je zorgen maakt en zeker als je je baby altijd duidelijk hebt gevoeld. Ik zou zeggen als je niet snel een afspraak hebt staan met de vv dan zou ik haar toch bellen en vertellen wat je probleem is en vragen of je meteen langs kan komen.

Ga op je eigen intuitie af die werkt meestal heel goed. Die ongerustheid is ook dodelijk voor jezelf.

Liefs en laat iets horen,

Jolanda

ja hoor dat is normaal komt daardat er meer vruchtwater in je baarmoeder zit en je kindje lekker ligt te zwemmen als je het nou toch net vertrouwt bel je gewoon je verloskundige

HOI

wat het kan zijn (had ik rond die tijd) is dat je kindje is gedraaid en meer nara achteren beweegt. pas met 28 weken MOET je t minstens 5 of 6 keer per dag voelen. waarschijnlijk red je dat nu ook wel, maar minder hard.

ilse

hoi bedankt voor jullie berichtjes hoor.
ik voel de kleine het meest sóchtends in bed, dan is ie op z'n drukst. sávonds is ie ook wel redelijk druk (zo'n 10min. achter elkaar).
maar overdag voel ik maar af en toe een schop of stoot...dan is ie namelijk niet aan een stuk door druk. ik merk wel als ik mijn hand op mijn buik legt dat ie dan pas drukker wordt, net of ie daarop wacht ofzo.
gr.

Hai,

Het is heel erg afhankelijk van hoe het kindje ligt. Ik heb hem trouwens nog nooit een half uur achter elkaar gevoelt, meestal 3 of 4 stootjes en dan is het weer klaar.

LIefs
Lot
25 weken

Vaak voel je hem het meest als je zelf wat rustiger bent (dus in de ochtend en avond). Overdag schommelt ie in slaap doordat jij druk bezig bent...Verder krijgt íe steeds minder plek en kan íe op een gegeven moment niet meer koppeltje duiken. Kortom, logisch dat je hem wat minder voelt lijkt mij...

Terug
Bovenaan