26 wk zwanger in omgev.meppel

Hallo Ctje

Ik kom uit Assen, en ik wil wel graag met je praten en ervaringen uitwisselen
over de zwangerschap enz enz.
Mijn naam is Sylvia en ik ben 24 jaar oud en ik heb een zoontje van
3 jaar en ik ben zwanger van mijn tweede wondertje.
Uitgerekend op 1 mei 2005.
Dus ik ben vandaag 36 weken en 2 dagen zwanger.
Ik hoor het wel weer.
Groetjesssssss Sylvia
 
Hoi Sylvia,

Wat leuk, we zijn even oud of jong wat jij wilt.
Ik ben dus 26 weken zwanger van de eerste na en jaar proberen zwanger te raken.
Bij jou schiet het dus echt al op. Had jij bij de eerste ook het idee, dat het allemaal zo lang duurt? Ik moet nog 14 weken maar eerlijk gezged mag het nu wel komen. Kom denk ik ook wel doordat het begin van zwangerschap echt niet leuk is geweest. Na 8 weken kreeg ik enorme krampen en is de huisarts 2 keer geweest die dacht dat het een miskraam was, maar ja ik had geen bloedverlies, hij heeft de gynaecoloog gebeld en daar ben ik een dag later heen geweest voor een echo. Ondertussen hadden we het beide ouders al verteld en dus moesten we ook dit vertellen. De gynaecoloog zag wel een vruchtzakje maar verder niks dus helaas het was mis. Kapot van verdriet gingen we huiswaarts met een nieuwe afspraak voor over 2 wekn zodat ik dan mocht ik niet gevloeid hebben gecurreteerd zou worden. 2 wk later eerst een echo om te kijken en tot haar en onze grote verbazing was alles goed, ik was 10 wk zwanger. Dolblij natuurlijk.

Toen ik 16 weken zwanger was kreeg ik last van kortademigheid en misselijkheid wwardoor ik in een week 7 kilo verloor, de ha weer gebeld, weer die onzekerheid. wat is dit nu weer?? Naar gynaeloog maar kon niks vinden toen naar de longarts, na allerlei testen de uitslag Astma. Oke dat kon er ook nog wel bij.

Bij 21 weken zwangerschap verteld op het werk, waardoor mijn proeftijd niet verlengt werd, ik weet het mag niet, maar ja bezwaar ingediend en toen was het van ja je hebt niet gefunctioneerd. Geen baan meer, geen recht op ww. Spanning alom.

Toen gebeurde er vorige week maandag iets waar ik niks van begreep, ik kreeg enorme pijn in de linkerkant van mijn buik, Af en toe ebte de pijn weg maar het kwam ook weer terug. Woensdag toch maar weer de ha gebeld, kon meteen terecht. Ook hij had geen idee wat het was. Dus donderdag  naar de gynaecloog, inwendig onderzoek, inwendige echo en toen een uitwendige echo, gelukkig ons kindje zag er goed uit. Maar ja waar kwam die pijn vandaan? Hij vertelde dat ik een zachte baarmoedermond had waardorr het kon duiden op voor weeen, eerts nog bloed afgenomen en weer terug voor de huitslag, het bloed zag er goed uit. Voor de zekerheid wilde hij me opnemen dan konden ze indien nodig weenremmers toedienen. Al met al bleek het allemaal mee te vallen, had geen weeen gelukkig en kon ik dus vrijdag mee naar huis. Nu mag ik van de gynaecoloog niet bukken en tillen en spanningen vermijden om te kijken of dat verlichting geeft van de klachten.

Je begrijpt nu waarschijnlijk wel dat ik bijna niks doe en dus af en toe zoiets heb van was het maar juli.

Soory voor het enorme verhaal, maar dan ben je op de hoogte.

Ik ben trouwens 18 juli uitgerekend.

Groetjes carolien

Ps mij e-mail adres is cbouwknegt@hotmail.com
 
Hallo Carolien

Ik heb je gemaild oke...
Ik hoop dat we contact kunnen blijven houden, want
dit is wel leuk en we wonen ook nog eens bij elkaar in de
buurt...

Ik hoor het wel
Groetjesssssss Sylvia
 
Terug
Bovenaan