26w3d: regelmatig krampen de voorbije dagen

<p>Dag dames,</p><p>ondertussen ben ik bijna toe aan mijn 27 weken zwangerschap. Nu is het zo dat ik de laatste dagen regelmatig weer menstruatiekramp heb, ik geloof zelf dat ik afgelopen zaterdag al een kleine voorwee had (duurde misschien een halve minuut, maar was wel in een piek). De vroedvrouw gaf mij gisteren onder mijn voeten omdat ik zowel maandag als dinsdag al een piek in krampen heb gehad die met rusten niet onmiddellijk over gaat. Ze zei dat ik de volgende keer onmiddellijk moet bellen.</p><p>Je raadt het, sinds deze middag plots weer krampen (maar echt wel goed te doen hoor) in buik en rug, net als menstruatiekrampen. Daarbij ook wat last van mijn darmen, wat ik tot nu toe nog nooit heb gehad. </p><p>Mijn vraag is nu, zou ik hen opbellen of niet? Heb dit al enkele keren moeten doen de voorbije zwangerschap en toen ze keken bleek er altijd zo goed als niets aan de hand te zijn. Bandenpijn, kleine blaasontsteking, maar dat is het ook. Ik wil niet overkomen als een seut, vandaar. </p>

Als ze zeggen dat je onmiddellijk moet bellen, doe dat dan ook. Niet eigenwijs zijn. Misschien is het niets, misschien zijn het echte weeën die ze moeten remmen. 26 weken is veel te vroeg om je kindje geboren te laten worden. 
Je moet je verantwoordelijkheid als moeder pakken. 
Geen idee wat je bedoelt met dat ze je onder de voeten geven, maar ik gok dat je op je kop hebt gehad.

"Je moet je verantwoordelijkheid als moeder pakken". Altijd zo vriendelijk? Is niet dat ik hier lig te kermen van het zeer hé, anders had ik gewoon langs geweest.
Net even gebeld en kort uitgelegd. Als het deze middag met rusten niet over gaat moet ik aan de monitor, maar ik mag het dus nog even aankijken. 
Dat 26 weken veel te vroeg zou zijn moet je mij niet vertellen hoor, maar ik weet ook dat het inderdaad vaak wel gebeurd aan dit aantal weken. Voorlopig denk ik nu niet dat ik in dat stadium ben, hopelijk. 
Nog vrouwen die krampen hadden rond deze tijd? Ik vind het soms moeilijk om een onderscheid te maken tussen bandenpijn/groeipijn/krampen, enz. 

Vio altijd bellen als je twijfelt! Ik heb in de afgelopen 2 weken ook al 2x aan de monitor gehangen voor vele harde buiken en licht bloedverlies. Beide keren was gewoon alles goed. Ze hebben me echt duidelijk gemaakt dat je echt moet bellen als je zelf twijfelt, stress is ook niet goed. En al zouden ze je irritant vinden, als jij je beter voelt als je hoort dat alles goed is, is dat het waard toch? Je wil niet dat je daalk niet belt en met 26 of 27 weken ligt te bevallen thuis.

@Laindey, welja heb gebeld en als het niet over gaat moet ik even aan de monitor. Ik weet ook dat ik niet zo licht over krampen mag gaan hoor, maar denk nu ook niet dat ik aan het bevallen ben ofzo :D zou dat nog iets meer voelen denk ik.
Volgens mij is het misschien een soort groeipijn...

Ik ben doorgaans best vriendelijk al zeg ik het zelf, maar je moet gewoon het risico niet willen nemen en doen wat de verloskundige zegt. Die heeft er verstand van. Als zij zeggen bellen, dan moet je bellen. 
Ik word eigenlijk een beetje kribbig als je dan de mening van een andere forumgebruiker zwaarder laat wegen. Ik vind dat een beetje dom en onverantwoordelijk. 
Goed dat je gebeld hebt in elk geval.

Gezien het na het rusten niet echt voorbij was en na een douche ook niet, heb ik toch nog even gebeld en ik mocht langs gaan. Halfuurtje aan de monitor, maar alles zag er heel goed uit, al is hij wel enoooooorm beweeglijk. 
Bij de echo gezien dat hij nu van stuitligging veranderd is naar dwarsligging. Zou kunnen dat dit de reden is dat het de voorbije dagen zo gevoelig is zei ze.
Ook merkte zij (is eigenlijk de eerste ooi) op dat ze vindt dat mijn placenta wel wat laag ligt, maar ik moet me blijkbaar geen zorgen maken.

Terug
Bovenaan