27 maart is Marit geboren

Sorry voor het late bericht maar 27 maart om 20.09 uur is Marit geboren.
We zijn vandaag pas uit het ziekenhuis gekomen.
Om 8 uur s´morgens had ik wat pijntjes in mijn buik en om 11.00 werden het wel weeen. Om 16.00 uur kwam de verloskundige en werden mijn vliezen doorgeprikt en had ik al 4 cm ontsluiting.
De Vk zag een heel klein groen sliertje in het vruchtwater dus moest ik naar het ziekenhuis. Dit wilde ik overigens toch wel. Maar de vk ging niet mee en werd ik dus overgenomen door een gynecoloog.
Eenmaal in het ziekenhuis had ik al 6/7 cm.
Na 44 minuten persen werd er toch een knip gezet en daar was ze dan.
Marit zag een beetje blauw dus kreeg nadat ze lekker bij me had gelegen een beetje zuurstof.
Daarna vonden ze dat haar borstkastje best wel hard heen en weer ging. Haar apgarscore was 9!
Marit moest toch even voor observatie een nachtje naar de neotalogie toe.
Ik mocht in een kamer aan de overkant slapen maar mijn vriend moest naar huis.
De volgende dag dachten ze dat ze toch een infectie had en ze moest toch blijven.
Uiteindelijk bleek de infectie reuze mee te vallen en wat het een heel gezond kind. Wel 5 dagen antibiotica via een infuus.
Het was echt een hele moeilijk week zo in het ziekenhuis.
Ze lag tussen hele zieke baby´s. Ik hoop dit nooit meer mee te maken.
Met mij ging alles goed alleen heb ik een overproductie aan melk. Mijn borsten lijken net bloemkolen, keihard en heel heet. Marit drinkt niet nog niet zoveel en met kolven maak ik het alleen maar erger.
ik loop nu met washanden in mijn bh en nog lek ik.
Ben benieuwd of dit beter gaat worden want het is een drama.
Nou dit was het even nu gaan wij pas echt genieten van de kleine die toch 3600 gram en 50 cm is.
Van de week plaats ik wel foto´s op hyves.
Voor iedereen die in de tussentijd ook bevallen is.
Van harte gefeliciteerd en geniet lekker.

Groetjes Petra

Allereerst gefeliciteerd met jullie dochter

Balen zeg dat jullie zo'n week hebben gehad in het zkh, kan me voorstellen dat je dat nooit meer wil

Gelukkig zijn jullie nu lekker thuis en nu lekker gaan genieten

Allereerst gefeliciteerd met jullie dochter

Balen zeg dat jullie zo'n week hebben gehad in het zkh, kan me voorstellen dat je dat nooit meer wil

Gelukkig zijn jullie nu lekker thuis en nu lekker gaan genieten

Van harte gefeliciteerd met Marit!! Wat een ellendige start zeg. Hopelijk kan je nu wel echt genieten (ondanks de lekkende borsten!!)

Gefeliciteerd met jullie dochtertje!

Misschien een kleine tip tegen je pijnlijke, harde, hete borsten: boterhamzakjes vullen met appelstroop (2 zakjes over elkaar) deze kun je in de vriezer leggen.
Daarna in een hydrofiel washandje als borst kompres gebruiken, hielp bij mij erg goed toen ik fikse stuwing had.

Succes en sterkte!

Groetjes Anne

Gefeliciteerd !!! Klinkt wel heftig ja, zo'n kleintje met een infuus is ook niet leuk om te zien, ook al lijkt het een reus tussen al die echt zieke en kleine kindjes in... En de spanning die je dan hebt of alles wel goed zal zijn... Gelukkig zijn jullie nu lekker thuis en kunnen jullie lekker gaan genieten. Doe dat ook !!!

liefs Natasja

Terug
Bovenaan