27 mei al bevallen van Luuk!

hallo allemaal,

Allereerst gefeliciteerd aan alle mama's die al bevallen zijn!
Ik ben zelf al een tijdje niet meer op het forum geweest. Druk druk, jullie kennen het wel. Ik was eigenlijk 17 juni uitgeteld van onze eerste. Bij 36 weken bleek mijn zoon in een stuit te liggen. Dus naar het zkh voor een draai poging(versie). Deze was erg pijnlijk en helaas mislukt. Ik kon kiezen, of een geplande keizersnee of een stuitbevalling. Een stuitbevalling wilde ik al niet. Ik wilde juist gewoon thuis bevallen via de normale weg. Dus koos ik ervoor om voor een tweede versie te gaan in de hoop dat het dan wel zou lukken natuurlijk. Met 37 weken ging ik weer naar het zkh. De versie was wederom erg pijnlijk en helaas weer niet gelukt. Ik moest nog even aan de ctg en was van plan weer naar huis te gaan nadat we de datum voor een geplande keizersnee gemaakt geprikt hadden. Maar op dat moment werd ik niet goed.Ik kreeg pijn, krampen en was benauwd. Op dat moment werd meteen de hartslag van Luuk in de gaten gehouden, maar deze zat schrikbarend laag op 60 en kwam niet omhoog. De baby was in nood en het was onduidelijk waarom. Misschien zat de navelstreng om zijn nek of de placenta gescheurd? Ze zeiden geen risico te nemen en de ok werd in orde gemaakt. Voor ik het wist werd ik op bed naar de ok gereden voor een spoedkeizersnee, mijn man ging mee. Ik kreeg op mijn verzoek een ruggeprik. Alles ging heel snel. Binnen 10 minuten na de mislukte versie werd Luuk al uit mijn buik getild! Hij moest even op gang komen, maar hij was in orde. Hij woog 2540 gr en was 46 lang. Hij ging in eerste instantie in de couveuse, maar mocht daar na een dag weer uit. We zijn uiteindelijk een weekje in het zkh moeten blijven omdat Luuk geel ging zien en onder de blauwe lamp moest. Maar woensdag 2 juni mochten we dan eindelijk naar huis. Het is niet duidelijk wat er nu gebeurde na de versie of waarom ik niet goed werd, maar we zijn er goed vanaf gekomen en zijn nu al 2,5 week aan het genieten van onze knappe zoon! Voor iedereen die nog zwanger is, veel succes en degene die al bevallen zijn, geniet van jullie nieuwe aanwinst!
Groetjes Chrissy

Allereerst gefeliciteerd!!
Jeetje wat een verhaal. Het is wel erg toevallig dat het gebeurde na de draaipoging.... klinkt best akelig moet ik zeggen. Hebben ze onderzocht of het de oorzaak was van wat er gebeurde? Gelukkig is het goed afgelopen. Geniet van je zoontje!

hoi chrissy,
als eerste gefeliciteerd met luuk.
ik heb dus nu het zelfde.ik bleek ook een stuit kindje te hebben.ik zei nog tegen de arts.kan hett geen weeen opwekken.
ze zagen allemaal de kansen heel groot.maar na het weekend moest ik terug komen voor de versie.
in het weekend is ze gaan dalen.
na 2 pogingen verging ik van de pijn waren we er bijna,maar het was niet meer te doen.
we zouden donderdag weer verder gaan,dus even weer aan de ctg. toen begon ik opeens te trillen.dachten van de stress.maar opeens sloeg de ctg uit en kwamen ze binnen rennen.leken op weeen.ze kwamen met regelmaat terug.opeens kwam de gyn,uitleg geven wat ik kon doen,bevallen of keizersnee.ze waren bang dat ik ging bevallen.later op de middag begon het weer af te zakken.
2de poging draaiversie durven ze niet meer aan.
na die controle bleek ook dat nog dieper in gedaald was.
ik had gekozen voor gewoon te bevallen,omdat ik geen zware kinderen,2 snelle bevallingen heb gehad.
maar begin er steeds meer tegenop te zien,vooral als me man aan het werk is.want zodra maar begint moet ik snel komen.me familie woont 10 km verderop.aangezien het een drukke weg is met veel stoplichten naar het zh.
a.s donderdag heb ik weer controle in het zh.willen het gaan aankaarten om toch een keizersnee te doen.
je bent nu lekker thuis,lekker in eigen ritme komen.
geniet ervan.
gr marjan

Zo zie je maar weer dat elke bevalling anders kan verlopen. Ik hoop dat je inmiddels een beetje hersteld bent. Aangezien ik ook net een spoedkeizersnee achter de rug heb weet ik hoeveel pijn het doet.
Gelukkig loopt mijn herstel voorspoedig en heb ik veel hulp van mijn vriend, familie en de kraamzorg.
Ik hoop dat hetzelfde voor jou geldt.

Zwaantje

Terug
Bovenaan