Hoi iedereen,

Wellicht dat ik wat herkenning kan vinden bij jullie. Momenteel ben ik bijna 27 weken zwanger. Sinds deze week enorm veel pijn in mijn onderrug. Daarnaast een erge vermoeidheid en moet me ertoe zetten iets te ondernemen, gewoon even een blehhhh gevoel.

Ik werk als verpleegkundige in het ziekenhuis en ik had afgelopen weekend late diensten. Ik merkte dat het niet meer ging, op het laatst kon ik bijna niet meer lopen. Vandaag contact opgenomen met mijn leidinggevende. Afgesproken voor nu administratieve taken op te pakken. Maar er kwam nog wel even een nare opmerking bij; ja je moet nog wel even…. Uhhh alsof ik hier iets aan kan doen?

Ik had gehoopt me toch nog wat weken fit te voelen maar dat is helaas niet de realiteit. Hoe gaan jullie hier mee om?
 
Houdt voor jezelf in gaten, dat kiezen voor een zwangerschap niet betekent dat je gekozen hebt voor alle nare symptomen die soms voorkomen.
Ziekte door zwangerschap krijgt je werkgever gewoon vergoed. Wel moet je dan verplicht je zwangerschapsverlof zo vroeg mogelijk opnemen.
Zorg in de eerste plaats voor jezelf en de kleine vrucht. Laat nare opmerkingen van je afglijden, niet iedereen ervaart een zwangerschap hetzelfde. En mensen die nooit zwanger geweest zijn, weten simpelweg niet hoe het is. Kunnen ze niets aan doen.
 
Goed naar je lichaam luisteren.
En je moet nog wel even ? Als jij het niet meer trekt dan moet je niks. En ga je evt minder werken of stoppen met werken.
Jij en de kleine staan op 1 ? hopelijk  verlichten de administratieve taken een beetje ?
 
Terug
Bovenaan