27 weken zwanger maar niet aankomen

<p>Hoi </p><p>Ik ben door de HG tot 20 weken 8 kilo afgevallen. Hierna stopte de misselijkheid en at k weer. Ik kwam 3 kilo aan in 3 a 4 weken. Gisteren op weegschaal gestaan bij 27 weken. Ik verwachte dat ik was aangekomen maar de 3 kilo is er weer vanaf. Ik heb wel super veel last van maagzuur en sla mn maaltijd dan over en neem dan iets lichts zoals yoghurt.</p><p>Is dit oke? Ik lees over vrouwen die juist snel aankomen. K woog voor de zwangerschap 74kg. En nu 66. En meer word t dus ook niet. </p>

Met m'n vorige zwangerschap was ik ook constant misselijk en 6 kilo afgevallen maar aan het eind van m'n zwangerschap zat ik wel op m'n begin gewicht probeer niet meer af te vallen en wat meer tussendoortjes te eten al zijn het alleen maar droge crackers en eventueel wat fruit door je yoghurt te doen het is niet erg maar je voelt je naar de bevalling zo slap omdat je geen extra rezerves meer over hebt

Zolang alles goed is met de kleine en je wel genoeg voedingsstoffen binnen krijgt zou ik me er niet druk om maken en eigenlijk maar blij mee zijn. Ik was voor mijn zwangerschap 78, einde van mijn zwangerschap 138 en nu weer terug op 86 na mijn bevalling 9 maand geleden. Dus echt heel erg fiks aangekomen en dat is echt waardeloos want ik kon helemaal niks meer. Stel je voor dat je ineens bijna 140 kilo moet meeslepen…. Bijna dubbele van wat ik woog?

Ik had precies hetzelfde als jij bij de eerste zwangerschap, en vanaf een week of 30 kroop ik eindelijk richting mijn begingewicht. Om vervolgens na de bevalling van de kraamzorg verplicht moest snoepen omdat ik gelijk weer als een malle afviel.
Ik denk inderdaad ook dat als je kindje voldoende binnenkrijgt en jij je krachtig genoeg voelt om de bevalling positief te kunnen beginnen, het geen kwaad kan. Leg dit ook bij je vlk neer zodat je het samen in de gaten kunt blijven houden.

Een zwangerschap doet gekke dingen met je he, haha. Succes!

Ik ben bij mijn laatste zwangerschap 5 jaar geleden eerst 7 kilo afgevallen begon op 55 kilo dus kwam uit op 48 kilo en met 40 weken woog ik 49 kilo 
De gynaecoloog zei altijd dat het geen kwaad kon dat het kind alles pakt wat het nodig heeft.
Was ik nu maar nog zo slank nu weeg ik 68 kilo door betta blokker die ik dagelijks slik voor de migraine.

Oh is geen probleem. Ik was nooit misselijk ofzo. En toch was ik bij de bevalling van mijn eerste zelfs 6 kilo lichter dan mijn startgewicht voor de zwangerschap. Pak dan ook nog het gewicht van placenta/baby/bloed eraf was het best even schrikken. Mensen zagen ook pas (duidelijk) rond 7 maanden dat ik zwanger was ?. 2de zwangerschap niet zo extreem maar ook niks bijgekomen. Maar mijn kindjes kwam niets tekort, en ik lichamelijk ook niet. No worries, we hoeven niet allemaal de horror verhalen van 28 kilo bij komen mee te maken toch? Denk alleen dat je deze kant minder vaak hoort omdat het niet gezien word als ‘ernstig’. Fijne zwangerschap nog en geniet van de voordelen ☺️ zo heb ik bijvoorbeeld beide zwangerschappen gewoon mijn eigen kleding kunnen doordragen ?

Terug
Bovenaan