28+4 en 2cm ontsluiting hellupp :(

Hallo allemaal,

Toen ik 24 weken zwanger was hebben ze me in het ziekenhuis opgenomen ivm buikkrampen en bleek ik toch kans te hebben op een vroeggeboorte. Uiteindelijk rond 25+5 weken naar huis gemogen omdat het heel goed ging weer. Wel moest ik elke week op controle komen wat ik dus netjes deed. De controle van 28+4 weken bleek het dat ik opeens 2cm ontsluiting had maar geen pijn. Ze hebben me nu opgenomen om opnieuw de longrijpingsprikjes te laten zetten en inwerken maar ik heb nergens last van geen pijn alleen bij het lopen een beetje in me onderbuik vandaar ook gewoon bedrust. Ik wil alleen zo graag naar huis heb het ziekenhuis afgelopen weken zo veel gezien en zou zo graag mijn bedrust thuis willen houden. Iemand ervaring met vroege ontsluiting en hoelang ze je daarvoor in het ziekenhuis houden??
MVG, Laurie Bakker

Ik heb helaas geen ervaring maar wil je veel sterkte en succes wensen. 
Ik zal voor je duimen dat de ontsluiting zich niet verder gaat ontwikkelen. Zet m op??!!

O, wat spannend! En vervelend... Ik snap dat je graag naar huis wil.. Wie weet blijft de baby nog 10 weken zitten (ik hoop het voor je!) 
Ik zou je vraag gewoon even aan de dokter in het ziekenhuis stellen. Het hangt namelijk heel erg van de situatie én van het beleid in het ziekenhuis af wat ze gaan doen en of je naar huis mag of niet.
Gelukkig ben je wel ‘al’ 28 weken zwanger en kunnen ze nu ook de medicatie voor de longrijping geven. Grote kans dat als de ontsluiting niet verder gaat de komende dagen, je wel naar huis mag. Ik hoop het voor je! 

Hey bedankt voor je reactie,
Ze gaan morgen een plan maken voor wanneer ik ongeveer naar huis zou mogen aangezien ik nergens meer last van heb. De longrijpingsprikken heb ik al gehad en zijn morgenvroeg om 10.00 uur ingewerkt vanaf dan gaan ze aankijken of de ontsluiting zo blijft en of ik misschien vlug naar huis zou mogen. :)

Terug
Bovenaan