28 oktober 2008 - geplande keizersnede !!

Hallo allemaal,

Hier weer even een berichtje van mij.

Na een paar weken in spanning te hebben gezeten, en meerdere keren per week naar het ziekenhuis te moeten i.v.m. een te hoge bloeddruk (onderdruk) hebben we vanmiddag dan eindelijk te horen gekregen dat ik toch met een geplande keizersnede zal gaan bevallen.

De keizersnede is gepland op dinsdag 28 oktober 2008 in de namiddag.
(Spannend nog iets meer dan 1 weekje)

Het komt nu ook wel erg dichtbij allemaal.

Zelf  ben ik nog het meeste zenuwachtig voor de ruggeprik, gelukkig heb ik vanmiddag al een gesprek gehad met diegene die de narcose zal doen.
Er is me een hoop duidelijk geworden en ben blij dat ik nu wel de bevalling bij zal wonen. (De vorige keer ben ik namelijk onder algehele narcose bevallen.)

Nou meiden zogauw de kleine geboren is laat ik het jullie weten

groetjes Masja

Hey,

wat spannend joh nu een datum weten waarop je kindje komt!!!

Hoeveel weken ben je dan? Ik krijg zelf met 39 weken een geplande keizersnede. Dat is over 3 weken. Ben nu (weer eens) wakker met al 2 uur elke 2 a 3 minuten harde buiken/weeen. Ben benieuwd wat ze doen als dat echt doorzet, maargoed voorlopig maar even aankijken.

Geniet nog van je laatste zwangerschapsweekje, want voor je het weet is die uk er en dan kan je daar weer lekker van gaan genieten.

Groetjes babymama

Hey babymama,

Ik ben volgende week precies 39 weken zwanger.

Ons zoontje is met 39 weken en 5 dagen geboren, vandaar dat ze mij in week 39 ingepand hebben.

Mocht het nu evengoed nog uit zich zelf beginnen moet ik met spoed naar het ziekenhuis.

groetjes Masja

Nog een paar dagen te gaan en dan is het zover! Gaan jullie komende dagen nog iets bijzonders doen samen? Wij zijn 3 dagen tevoren nog uit eten geweest, als "afscheid" van ons kinderloze tijdperk. Konden we heel bewust doen.
Gaat het verder beetje met de zenuwen? Fijn dat je goed voorbereid wordt hoor! ik vond de ks een hele happening, maar ik stond er van te kijken hoe snel t voorbij was: 15u naar OK, 15.21u was zoonlief er en 15.45u lag ik op uitslaapkamer en om 15.55u lag zoonlief al aan borst!!
ik zag ook op tegen de ruggeprik, heb tijdens aanprikken even een stroomstootje gevoeld door rug, maar verder geen problemen gehad. Wat ik niet had verwacht, is dat je nog dingen voelt. Heel raar, je hebt geen pijn, voelt geen kou of warmte, maar wel dat je lichaam heen en weer gaat als ze je kindje eruit halen. Komt natuurlijk omdat niet je hele lichaam is verdoofd, maar een gedeelte. Dat wist ik wel, maar niet dat je dus die bewegingen wel voelt.

IBij eerste dus geplande ks geahd. Toen vond ik het vreselijk, omdat ik graag thuis had willen bevallen en ik het zo zakelijk vond dat je 2,5wk tevoren de geboortedatum van je kind al weet. Nu ligt ons kindje met hoofdje omlaag en gaan we van een natuurlijke bevalling uit. En dat vind ik eigenlijk spannender dan een geplande ks: nu weet je niet wanneer en hoe en wat er zal gaan gebeuren... (is omgekeerde wereld, weet ik, want het is normaal dat je het niet weet, maar ik heb geen andere ervaring dan een geplande en dat had toch wel voordelen)
Alvast heel veel succes met alles en geniet van kraamtijd, laat je maar goed verwennen!!
Groetjes mira, 37+2 van nr2

hoi hoi,

hier nog even een berichtje van mij.

Vandaag hoef ik niet naar het ziekenhuis dus ga ik nog even wat leuke dingen doen met ons  zoontje van bijna 4 jaar.

Zaterdag ochtend moet ik om 10.30 in het ziekenhuis zijn voor nog een extra bloeddruk meting en een CTG-scan.

Zondag wordt een algehele rustdag

Maandag moeten we naar het ziekenhuis voor de voorbereidingen   en onderzoeken voor dinsdag

en dan is het al dinsdag........
We moeten om 8.30 in het ziekenhuis zijn en in de loop van de ochtend worden we geholpen dus het zal mij benieuwen.

Ik zal jullie het zo gauw ik weer thuis ben laten weten wat mijn ervaring hiermee is.

groetjes en we spreken elkaar gauw weer

Masja

Wat spannend zeg! En dan ook nog met alle toestanden vooraf...
Ik ben een week later aan de beurt maar heb gelukkig mezelf alleen als aanleiding voor de keizersnede (ik heb een darmziekte..) dus geen extrá ctg of zoiets nodig. Ik vind het een raar idee hoor, loop elke dag te bedenken hoeveel dagen het nog is.
Ik wens je veel sterkte en voor straks plezier met de kleine!

Liefs
D

Terug
Bovenaan