28 uur werken: is dat te veel?

<p>Hoi!</p><p>Mijn baby is nu 2 maanden oud. Over een maand moet ik helaas weer aan het werk..  en ik voel me hier best schuldig over. Ik ga straks 28 uur werken: de ene week 3 dagen en de andere week 4 dagen. Mijn man gaat 4 dagen werken. Onze baby gaat 1 dag naar het kdv en de andere 1 of 2 dagen naar oma.</p><p>Zijn er meer moeders die 28 uur of meer werken? Wat zijn jullie ervaringen: is dit te combineren met een baby?</p>

Mijn man en ik werken allebei 32 uur (ik ma t/m do, man di t/m vr). Dan zijn er 2 dagen kdv en 1 dag oma hier in huis. Voor ons werkt deze constructie, dochter doet het goed op de opvang en kan de verschillende situaties goed aan. Ook voor onszelf voelt het goed. Maar of het werkt voor jullie is erg persoonlijk! Wat zie je zelf als voor/nadelen of waar zie je beren op de weg?

Ik werk 32 uur en mijn vriend 40. Ik vind het echt prima te combineren. Mijn dochtertje gaat met veel plezier naar opvang of wordt opgevangen door opa&oma. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt! 

Ik werk 24 uur en dat is meer dan genoeg. Ik werk wel in het onderwijs (sta voor de klas) dus een hoge werkdruk. Met een andere baan is het misschien beter te doen. Het zal sowieso even heel pittig zijn! Succes!

Ik moet 1 februari weer beginnen. Ik ga 25uur werken, verdeeld over 4 dagen.
Oppas doet oma anderhalve dag en hij gaat 1 dag naar de gastouder.
Ik heb wel zin om weer te gaan werken, ook wel dubbel, een maand geleden moest ik er ook nog niet aan denken?
Geniet nog even lekker van je verlof! ?

Ik werk 32 uur, 4 dagen. Mijn man ook. Kindjes gaan 3 dagen naar het kdv. Gaat prima zo. Wel neem ik straks, wanneer mijn zoontje naar school gaat, 1 uur extra ouderschapsverlof op zodat ik hem straks 2 dagen per week naar school kan brengen. Dan begin ik een half uurtje later. Mijn man brengt hem dan de andere dagen.
Mijn werk is best flexibel, dus als er iets is met de kindjes en het kdv zegt dat ze opgehaald moeten worden kan ik zo vertrekken als dat moet. 

Ik werk 32 uur en vind het niet te veel. Ik vind het juist heel luxe dat wij allebei parttime kunnen werken. Voel me geen moment schuldig, omdat ik er genoeg ben voor mijn kinderen en mijn man ook. In totaal zijn mijn kinderen vier volle dagen thuis met papa en/of mama, nog een dagje verwend worden bij opa en oma en twee dagen spelen met andere kindjes op het kdv. Het beste van alle werelden. 
Voelt je man zich schuldig, die zou daar meer reden voor hebben met zijn 40 uur werken? Hij zorgt geen moment alleen met zijn kinderen. Dat lijkt me toch een gemis voor hem.

Hoi, mijn zoontje is nu bijna 5 maanden, ik ben 7 weken weer aan het werk. (32uur) ik denk persoonlijk er aan ligt hoe makkelijk je kan los laten, hoe je baby reageert op opvang / een ander ritme als wat jij hem bied. Ik vind het nu enorm lastig. Dit omdat hij op het kvd niet slaapt. In het weekend moet hij alles bijslapen. Niet erg, maar wel moeilijk voor mij om hem zo te zien. Ze zeggen dat het over gaat naar mate je langer onderweg bent. Toch twijfel ik om naar 24 uur te gaan. 

Terug
Bovenaan