28 weken. Hartje kloppen maar niets voelen

<p>Hoi allen,</p><p>lang verhaal kort. Inmiddels ben ik 28 weken zwanger. We horen het hartje kloppen maar ik voel nog steeds niets. Mijn placenta ligt achter dus ik vind dit erg vreemd. Heb mijn VK hierover gesproken en zij geeft aan dat ik me geen zorgen moet maken. Zij heeft haar dochter maar 2 keer gevoeld tijdens de zwangerschap. Ik voel me niet helemaal serieus genomen. Daarnaast is 3e trimester ook gestart en moet je je baby gemiddeld 10-15 keer voelen op een dag. Hoe ga ik er achter komen of de baby het goed doet of niet?</p><p>Wie herkent dit? Of wie heeft adviezen?</p><p>Dank je wel alvast!</p><p>Liefs </p>

Oh niet fijn! Heb je al geprobeerd om op je linker zij te gaan liggen? 
Hier ook een rustig meisje in mijn buik maar vanaf 32 weken begon ze echt krachtiger te bewegen.
ik zou de VK blijven bellen want stress is niet goed

Ligt je kindje misschien diep? Dan kan de placenta nog achter liggen, maar als je kindje diep ligt, dan moet het heel erg de best doen. Idd op de linkerzij proberen.

Als je niet gerust bent zou ik verwijzing gynaecoloog vragen. Dan kan je je daar laten voorlichten en evt extra echo krijgen

Dank voor jullie reacties.
Op mijn zij liggen probeer ik regelmatig maar geen effect. Ook niet duidelijk of baby naar achteren ligt. Ik moet zelf ook assertiever zijn. Met de 20 weken echo zou hij op p81 zitten en met zwangerschapsdiabetes zeiden ze nog maar op p25. Heb VK hier toen over gebeld en die zei: dat kan niet. Daar is het dan ook bij gebleven. 19 juni heb ik pas de 32 weken echo. Ik ga morgen toch maar eens bellen ?

Vragen om een ctg! Vind dat jouw vk veel meer rekening moet houden met jouw zorgen. Zorgen zijn niet goed voor jouw baby. Zeer waarschijnlijk zit alles goed.. maar een ctg in het ziekenhuis kan jou gerust stellen.. snap ook niet waarom jouw vk je niet doorverwijst voor een “minder leven” consult en je naar huis stuurt met zo’n slap verhaal over haar eigen ervaringen. Dit moet je gewoon niet pikken en zij hoort jou serieus te nemen. Jij bent de enige die aan kan geven wat je wel en/of niet voelt en dus kom jij op die manier ook voor jezelf en je kind op. 

Terug
Bovenaan