28 weken met verlof?

<p>Hallo dames </p><p>ik werk in de gehandicaptenzorg op een woongroep, en nu hoor ik om mij heen van vriendinnen dat ze eerder met verlof gaan, (28 weken) 1 werkt in de ouderenzorg en 1 in de kinder opvang, maar zijn er vaste regels voor mensen in de zorg? </p>
 
Ik werk in de kinderopvang en 2 maanden terug ging idd een collega met 28 weken THUISWERKEN! (géén verlof dus!) tot 34 weken. Vanaf 34 weken gaat verlof pas in. Door Corona mocht ze vanaf 28 weken niet meer op de groep staan. Ze heeft dus wel van 28-34 weken fulltime thuis gewerkt (thema's uitgewerkt, roosters gemaakt, afspraken met GGD en scholen etc..) 
Maar.... ondertussen is dit achterhaald en in de nieuwe CAO kinderopvang mag iedereen gewoon weer doorwerken tot 34-36 weken op de groep omdat het werken met jonge kinderen geen extra gevaar oplevert. Dus mn collega had destijds nog 'geluk', als je nu zwanger bent moet je je gewoon doorwerken op de groep.
Geen idee hoe het in de gehandicaptenzorg zit, dat moet je navragen bij je baas of de CAO erop naslaan. Maar zomaar met verlof met 28 weken, dat zal niet zomaar gebeuren hoor!
 
CvB ik werk ook in kinderopvang.
Voornamelijk op de bso.

En nu schijnt dat je wel op de groepen mag werken tot je verlof. Maar niet op de bso.

Dus ben benieuwd hoe ze dit willen doen
 
Ik werk in het onderwijs en doordat ik in de risicogroep zit, mocht ik ook niet meer voor een groep. Ik ben dus andere taken gaan doen (voornamelijk vanuit huis) en met 34 weken met verlof gegaan. Ik heb het drukker gehad dan ooit dus zeker geen verlof gehad vanaf het moment dat ik van de groep af moest....
 
Hier werkzaam in het voortgezet onderwijs. Volgens ons coronaprotocol moet ik vanaf 28 weken van iedereen  op de werkvloer 1,5 meter afstand kunnen houden. Als dat niet mogelijk is dan moet er samen met o.a. leidinggevende en bedrijfsarts gekeken worden naar verangende werkzaanheden. Geen verlof dus, maar thuis werken. Wellicht dat er voor jouw werkveld ook een coronaprotocol is?
 
Terug
Bovenaan