28 weken zwanger en teveel vruchtwater?

hallo daar,

ik ben nu 28 weken zwanger van onze tweede en na de controle van de vk vond ze dat ik teveel vruchtwater had.
vorige maand heb ik een glucose test gedaan maar dat was verder goed en mn bloeddruk was ook prima.
alleen omdat ik zo hard groeide werd er toch een echo gemaakt om het vruchtwater te meten.
het was nog net onder het maximale maar nu moet ik vrijdag weer terug om nog eens te kijken.

weet iemand wat er kan zijn als je teveel vruchtwater hebt en wat er mis kan zijn?
iemand hier ervaring mee?
ik lees op google allerlei enge dingen over dat er afwijkingen kunnen zijn met de baby en ik maak me best zorgen.
 
Haaj

Ik heb er geen ervaring mee,maar ik dacht altijd dat je beter te veel vruchtwater kan hebben dan te weinig.
Was je 20 weken echo gewoon goed?
Dan is er meestal niks aan de hand.

Succes ermee vrijdag en hopen dat alles goed is.
 
Hoi mamalin,

Ik had bij de eerste zs ook erg veel vruchtwater... tot 37 weken was er verder ook niets aan de hand. Later bleek ik toch zwangerschapsdiabetes te hebben. Een week later ben ik bevallen van een gezond kereltje...
Zou me vooralsnog niet teveel zorgen maken en vooral niet teveel googelen. Er komen dan zoveel doemsenario's voorbij terwijl het in de meeste gevallen allemaal wel meevalt...

Groetjes Miranda
 
Toevallig ligt mijn schoonzusje nu met gebroken vliezen bij 32wk.
Ze hebben de afgelopen weken 2x vruchtwater afgenomen middels een punctie, in totaal 9 liter.
Dat was risicovol maar doorgroeien zou ook leiden tot gebroken vliezen..kiezen tussen 2 kwaden dus!
Bij haar zijn alle bloedwaardes goed en is er geen aanwijsbare reden waarom ze zoveel vruchtwater aanmaakt.
Ik kan alleen maar zeggen, laat het héél goed in de gaten houden en trek aan de bel zodra je iets niet vertrouwd! Mijn schoonzus zit nu nl ook nog met een trombosebeen omdat de communicatie tussen het ene zkh en het andere niet vlekkeloos verliep...laat je niet afschepen!

Ik hoop dat het bij jou niet zover komt maar ik vond wel dat ik eerlijk moest zijn met wat ik weet...

Groetjes Sas
 
Toevallig ligt mijn schoonzusje nu met gebroken vliezen bij 32wk.
Ze hebben de afgelopen weken 2x vruchtwater afgenomen middels een punctie, in totaal 9 liter.
Dat was risicovol maar doorgroeien zou ook leiden tot gebroken vliezen..kiezen tussen 2 kwaden dus!
Bij haar zijn alle bloedwaardes goed en is er geen aanwijsbare reden waarom ze zoveel vruchtwater aanmaakt.
Ik kan alleen maar zeggen, laat het héél goed in de gaten houden en trek aan de bel zodra je iets niet vertrouwd! Mijn schoonzus zit nu nl ook nog met een trombosebeen omdat de communicatie tussen het ene zkh en het andere niet vlekkeloos verliep...laat je niet afschepen!

Ik hoop dat het bij jou niet zover komt maar ik vond wel dat ik eerlijk moest zijn met wat ik weet...

Groetjes Sas
 
Terug
Bovenaan