28 weken zwanger, geen eetlust, brandend maagzuur, voedingstips??

<p>Dag!</p><p>Ik ben nu 28 weken zwanger en het gaat best goed allemaal. Ik heb alleen een ‘probleem’.</p><p>Ik krijg bijna geen hap door mijn keel, de zwangerschaps misselijkheid is met 16 weken overgegaan, dus daar ligt het niet aan. </p><p>Niks smaakt me, na 1 hap ben ik klaar, heel vervelend.</p><p>Bij mijn vorige zwangerschap had ik alleen maar honger, dus was ik behoorlijk aangekomen, nu ging het in het begin ook die kant op, maar de laatste paar weken dus bijna niet meer.</p><p>Ik zag er eerst wel het voordeel van in, dan zou ik na de bevalling minder gewicht hoeven te verliezen, maar ondertussen baal ik er flink van.</p><p>Ik denk dat een grote oorzaak is dat ik zeer veel last heb van brandend maagzuur en dat bijna alles verkeerd valt.</p><p>Ik ben dus veel vaker misselijk en moe nu, omdat ik gewoon te weinig heb gegeten.</p><p>Wie heeft er goede voedingstips?</p><p>Vooral eten wat flink vult en waar ik geen brandend maagzuur van krijg.</p><p>Tips voor een stevig ontbijt? Goeie lunch? Brood valt ook niet goed, dus is flink zoeken.</p><p> </p><p>Ontzettend bedankt!!</p>

Je zou havermout kunnen proberen met appel of banaan? Of pannenkoekjes van kokosmeel? Quiche met spinazie en feta? Groente valt meestal wat beter op de maag. Ik herken het niet hebben van eetlust wel! Niks smaakte me, maarja je moet toch iets eten.. dus probeer dingen te eten met hoge voedingswaarde, zoals fruit en groente!

Misschien wat vrij neutrale dingen van smaak maar wel vullend? Avocado, gekookt ei, noten, rozijnen dat soort dingen?
Sterkte, lijkt me lastig ja! Maar maak je geen zorgen, de baby krijgt vast wel wat hij nodig heeft.. alleen lastig voor jou ?

Heb ook enorm veel last van maagzuur. Wisselend met de dag, soms gewoon pijn in de oren ervan. 
Wat mij helpt is melk die niet te koud is, vanille vla. 
Wat meer last geeft zijn uien, pittige kruiden, zwaar eten en koolzuur. 
Rennies helpen mij wel om het echte zuur ervan af te halen.

Ik kreeg de tip van de verloskundige om iedere dag een omeprazol te slikken, dit is een maagbeschermer welke je maagwand beschermd en hierdoor ontstond er bij mij minder maagzuur en die vervelende oprispingen. Het is een medicijn wat lokaal in de maag werkt en dus geen uitwerking heeft op het kindje. Het is gewoon te koop bij de drogist. Verder eet ik graag vanille yoghurt en drink ik wanneer ik wel 'het zuur' heb een glaasje warme melk. Ik hoop dat er iets tussenzit wat voor jou ook helpt. 

Hoi!ikzelf heb altijd al maagzuur klachten gehad vanwege niet goed sluitend maagklepje, hiervoor gebruik ik omeprazol en dit mag ik tijdens de zwangerschap gewoon door blijven gebruiken. Voor mij werkt dit veel beter dan rennie. Tip; innemen voordat je gaat eten en niet wanneer je al maagzuur klachten hebt. Ben nu 23 weken en merk dat dit nu bij mij ook erger wordt maar dit helpt echt. Hierdoor kan ik tenminste ook weer wat eten. (Melk helpt bij sommigen ook tegen maagzuur/brandingen). Zelf ook weinig trek en eet niet veel, hierin een goede tip heb ik niet echt. Ik Probeer alleen wel van alles wat te wisselen zodat ik diverse voedingsstoffen toch binnen krijg. (Beetje fruit, wat groenten etc).scces! 

Terug
Bovenaan