29 week zwanger. Maandag met hitte avondroute thuiszorg

Kan iemand mij advies geven wat te doen?
Maandagavond heb ik een avond dienst in de thuiszorg. Er wordt hier 30 graden voorspeld. Vorige week met 23,5 graad kon ik de warmte al nauwelijks kwijt. Ik zie enorm op tegen die route te moeten werken. 29 weken zwanger van mijn 3e. Kinderen hebben net vakantie dus overdag en volgende dag moet ik gewoon voor mij kindjes zorgen... Probleem het is nu weekend maandagmorgen dit aankaarten op mijn werk wordt erg moeilijk denk ik, gezien personeelstekort...

Denk dat je wellicht recht hebt op aangepast rooster, alleen die temperaturen komen niet ineens uit de lucht vallen. Zou als werkgever niet staan te juichen als je maandagochtend ineens hierover gaat bellen. Hoezo heb je dit niet eerder aangekaart?

Je hebt idd recht op aangepast rooster. Maar daarentegen was dit wel al een tijdje bekend dat deze temperaturen eraan kwamen

Ik werk ook in de zorg en moet dinsdag werken. Gelijk aangegeven dat dat echt niet gaat werken met 38 graden. Dus verplaatst naar de ochtend tot 10uur. Dan ben ik voor de hitte thuis en kan ik toch de ochtend ondersteunen met medicatie rondes (sta boventallig) 
Dus ik zou dit zeker aankaarten. Je eigen veiligheid en dat van je kindje staat voorop. Hitte kan in het ergste geval behoorlijke consequenties hebben 

Dat je nog zo werkt. Ik ben nu 28 weken en vanaf deze week moet ik 50% gaan werken omdat ik zoveel harde buiken heb terwijl dit is mijn eerste. Personeelstekort is niet jouw probleem jij moet aan je zelf denken en aan je kindje. Lekkeer jezefl ziekmelden

[quote quote=10571022]Dat je nog zo werkt. Ik ben nu 28 weken en vanaf deze week moet ik 50% gaan werken omdat ik zoveel harde buiken heb terwijl dit is mijn eerste. Personeelstekort is niet jouw probleem jij moet aan je zelf denken en aan je kindje. Lekkeer jezefl ziekmelden[/quote]

@RS,

Waarom ziekmelden? Ze is zwanger, maar niet ziek? Ik zou morgen gelijk eerlijk aangeven dat ze er geen rekening mee had gehouden dat het zo bloedheet is de komende dagen en of er zo last minute nog een mogelijkheid is om de werktijden aan te passen.

leuke reacties/vragen komen erop ;)
- temperatuur kwam er misschien aan. Er waren weermodellen van 42 en van 24 graden. Dus dan kan ik daar weinig mee. 
- aangepast rooster, klinkt mooi maar is niet werkbaar bij ons. Als ik wat rustiger aan werk ben ik gewoon later klaar met mijn werk plus heb ik cliënten die niet blij zijn.
- ik werk juist in de avonden omdat ik overdag voor mijn andere kinderen zorg. Ochtend werk is dus geen optie, en ff door bikkelen ook niet omdat ik niet een dag niks kan doen daarna.
- @RS, ik werk maar 2 avonden in de week. Dus het is te doen. Maar na een avonddienst heb ik inderdaad de volgende dag hele dag harde buiken. Nu de andere kinderen vakantie hebben en ik dus gewoon doormoet wil ik dat wat proberen in te perken. Ik heb nu een oplossing aangedragen en daar was dame van de planning 'voor nu' mee akkoord. Als ze niet akkoord was, had ik me inderdaad ziek gemeld. 
Ik heb een collega gevraagd het begin van mijn route te doen. Kan ik iets later starten en ik hoef niemand te douchen. De werkauto van mijn man kan mee, waardoor ik een auto met airco heb (die in mijn auto was stuk gegaan). Dus dan zie ik het wel zitten :)
@funnyfaye geen fijne uitspraak: "Je bent zwanger maar niet ziek." Als je zwanger bent kan je lichamelijk nu eenmaal niet hetzelfde dan wanneer je niet zwanger bent. En wanneer daar niet op wordt geanticiperd ben je uiteindelijk genoodzaakt je ziek te melden. 

Terug
Bovenaan