29 weken en 2 cm ontsluiting niet durveb te poepen

Het dames,
Beetje ongemakkelijke vraag maar ik dreig vroeg te gaan bevallen mijn vruchtwaterzak hangt er een beetje uit en heb al 2 tot 3cm ontsluiting verder nergens last van dus ze hebben me naar huis gestuurd uit het ziekenhuis omdat de ontsluiting ook niet meer werd. Nu moet ik alleen heel nodig poepen maar durf geen druk te zetten help aub ik durf niet ben bang dat me vliezen gaan breken of dat ik de baby er ook uit duw aangezien mijn ontlasting vrij hart is.
Bedankt alvast voor de hulp en reacties

Ik denk dat ze je niet naar huis hadden gestuurd als je niet mocht poepen ? Maar als je je zorgen maakt kun je altijd de verloskundige bellen, zij kent je situatie. En/of dingen eten die laxerend werken en veel water drinken.

Uhm ja inhouden maakt het alleen erger en je kan moeilijk weken niet gaan.. voldoende drinken en vezels idd, verder kan je niet zoveel.

Oh, wat rot!
Tja...je kunt alle dingen doen die altijd goed zijn. Zoals hier al gezegd...vezels eten en veel water drinken. Je kunt ook een bankje bij de wc zetten waar je je voeten opzet (of 2 stapels boeken). Dan heb je een meer ontspannen houding om te poepen.
Ik zou zeker je verloskundige even bellen. Je wil echt geen obstipatie! En dit is geen gekke vraag, je hoeft je zeker niet te schamen.
Succes.... hopelijk ontspan je en kun je gewoon naar het toilet.....en blijft je kindje nog eventjes lekker zitten. Toitoi

Oh wat naar! Kan ik me zó goed voorstellen! Ik zou zeker even de huisarts contacten. Je hebt middeltjes waardoor je poep flink zachter wordt. Zeker niet fijn, maar je moet het toch kwijt. Veel sterkte en hopelijk blijft de kleine nog een aantal weken binnen ?

Pruimen eten en roosvicee laxo drinken. Helpt bij mij ook altijd goed om de ontlasting zacht te houden. Ook voor na de bevalling als het een beetje pijnlijk van onderen is, is het fijn als je makkelijk naar het toilet kan. Dus 2 à 3 pruimen per dag eten en veel water of roosvicee drinken.

Je kan via de gynaecoloog of je huisarts vragen voor vezel zakjes (movicolon) wat je ontlasting zachter maakt en dan hoef je niet te persen

Terug
Bovenaan