29 weken en veel duizelig

Hoi meiden,

ik ben nu 29,3wkn zwanger en voor alsnog mag ik echt niet klagen en voel ik me goed,
maar sinds 3 dagen voel ik me flauw en bij snelle bewegingen wordt ik echt duizelig met het gevoel dat ik moet flauwvallen.
het begon vanmorgen al toen ik uit het niks heel misselijk werd.
En net met de hond uitlaten voelde ik me ook weer duizelig worden...het gebeurd voornamelijk en als ik ga staan of een snelle beweiging maak.

Zou dit te maken hebben met mijn bloeddruk..te laag of te hoog?
Zijn ook ook meiden die hier last van hebben?

liefs
 
Jep lage bloeddruk althans das et probleem bij mij.
Alleen zit ik nu op 11 week. Ik heb last sinds 6 week zwangerschap.
Neem wat extra zout in de zin van boulionnetje smiddags een dropje als je je flauw begint te voelen en wat vaker met regelmaat gebruiken als et aan blijft houden.
Kan ook zijn dat je ijzer laag is. Als je het niet vertrouwd zou ik ff een belletje doen met je VK.
Tis heel vervelend maar tis niet altijd even extreem, dus hopen dat het te doen blijft voor je.

X
 
Als je het vooral hebt bij snelle bewegingen dan heeft het indd te maken met een lage bloeddruk. Doordat je snel opstaat zakt het bloed weg uit je hoofd en dat maakt je duizelig. Rustiger opstaan dus!
 
duizelig ??? altijd een reden om je verloskundige te bellen...even navragen of na laten kijken.
Misschien is het niks maar beter 1 x te veel gebeld dan 1x te weinig. Er kan vanalles gebeuren in je zwnagreschap
 
Ik had het ook inderdaad zo rond de 25-32 weken, enorm duizelig vooral bij snelle bewegingen en inspanning. Bleek mijn bloeddruk te zijn en met af en toe een dropje ging het wel wat beter maar niet helemaal over. Nu is mijn bloeddruk inmiddels weer op peil en voel ik me een stuk beter.
 
kan aan je bloeddruk liggen maar ook aan je HB - ijzergehalte in het bloed - laat dit maar controleren door verloskundige of huisarts.
Als je te weinig ijzer binnenkrijgt - krijg je bloedarmoede en daar hoort ook vermoeidheid en flauwvallen bij. Ik ben echter geen arts maar zou het wel laten checken.
 
Terug
Bovenaan