Die sprongen van Oei Ik Groei zijn volledig achterhaald. Ieder kindje maakt ongeveer dezelfde ontwikkelingen voor, maar de timeline en hoe zo'n kindje erop reageert is bij iedereen verschillend.
Ik merk bij mijn dochter dat er periodes zijn met slecht inslapen, of juist vaak wakker worden. Heftige weken waarin ze snachts ook even wakker blijft. Maar ook weer periodes waarin ze een stuk beter slaapt. Ze is nu 1 en dat is zo sinds het begin. Het ligt aan vanalles. Eerst krampjes, slaapregressies, later ook verkoudheidjes en verlatingsangst, gewoon motoriek oefenen, wakker zijn en niet meer kunnen slapen, en natuurlijk honger.
Als ik zo de leeftijd zie: 7 maanden geloof ik? Dan denk ik aan verlatingsangst. Het is een fase die weer over gaat. Je hoeft je kindje absoluut niet te laten huilen, je mag best troosten. Maar het komt je op de lange termijn wel ten goede als je je kindje leert om in bed in slaap te vallen. Dus zodra je kindje rustig is toch weer weglopen als het nog wakker is. En onthoud dat fases altijd weer opgevolgd worden door een goede fase. Sterkte!