29 wk - heel lang harde buik - met pijn doorstralend naar rug ??!??!

Hoi Meiden,

De titel zegt t al een beetje. Vannacht had ik heel lang een harde buik, af en toe leek het af te zwakken, maar dan kwam het meteen weer terug. Duurde toch echt wel meer dan een kwartier. Daarna bleef het nog een aantal keer vlak na elkaar terug komen. Het ging steeds meer pijn doen, eerst alleen onderin de baarmoeder daarna straalde het naar m'n rug toe (onderin). Nu is het nog gevoelig, soort spierpijn zeg maar.
Wie herkent dit en heeft tips??

Grts, daantje

Beste daantje,

Ik heb spijt dat ik je niet kan helpen want ben zelf nu nog maar 23 weken en heb nu pas wat last ervan,bij mij is het heel af en toe en ook als ik rustig ben en zo.
Ik hoop dat je nog wat reacties krijgt want ik zou het echt niet weten

Liefs orchideke

Hi Daantje,

Ik heb hetzelfde als jij. Nu drie keer gehad, en gister was het het ergste tot nu toe. Een soort kramp die over je buik trekt, en een keer trok het ook door naar m'n rug.
Het is in ieder geval geen bandenpijn, volgens mij voorweeen.

Iemand die ik ken (en drie keer een fantastische zwangerschap heeft gehad, met drie maal een makkelijke bevalling) vertelde me dat zij ook al vrij vroeg in haar zwangerschap voorweeen had, precies hetzelfde als dat ik had.
Gister had ik daarna inderdaad ook een soort 'spierpijn'.

Misschien kan je het nog aan je verloskundige vragen, ik ga woensdag weer, dus ik meld het even, maar ik maak me er verder maar niet druk om. De baby zit nog steeds in me ;- )

Charlotte

hoi hoi
ben nou zelf zwanger van de zesde en heb bij alle zwangerschappen hetzelfde gehad.
de vk zei altijd tegen mij dat ik het wat rustiger aan moest doen.meestal betekend dit dat je te druk bent geweest.weet niet of het zo is in jou geval maar je moet dus gewoon wat kalmer aan doen.
het zijn dus inderdaad voorween,lastig en vervelend maar hoeft niks te betekenen.
liefs sil

Of je hebt een blaasontsteking, dan heb je ook veel harde buiken die uitstralen naar je rug.
Als ik jou was zou ik gewoon even bellen met de verloskundige of bij wie je ook onder controle staat. Neem het zekere voor het onzekere.

Succes,
Stanneke, 41 / 1

Bedankt voor jullie reacties! Voorweeën klinkt nogal eng. Maandag moet ik weer voor controle naar de vk dan zal ik het aangeven. Ik heb al heel lang heel regelmatig gewone  harde buiken en daar hoef ik me volgens haar geen zorgen over te maken.
Maar zal proberen rustiger aan te doen...
Bedankt nogmaals!
grts, daantje

Terug
Bovenaan