29 wkn zwanger te weinig vruchtwater en al ingedaald help

A

Anoniem

Guest
ik ben nu 29 wkn zwanger en heb al vanaf de 23ste week veel te weinig vruchtwater. help! is dit gevaarlijk? word mijn kind nu gehandicapt? wat kan ik eraan doen? ik hou nu zoveel mogelijk bedrust, wie heeft hier ervaring mee? de baby groeit verder goed op schema. ze is alleen alwel ingedaald al, moet accute bedrust houden. ik maak me vreselijke zorgen en zit in het buitenland, met heel weinig uitleg. wie kan met advies geven, heeft hier ervaring mee?? dank je!!

Hallo,

Jeetje wat naar dat je je nu zoveel zorgen moet maken. Waar zit je?

Ik heb een dochter die inmiddels bijna 2 jaar is. Tijdens mijn zwangerschap kwam ik met 29 weken in het ziekenhuis te liggen, omdat ik weeen had. Er ontstond gelukkig geen ontsluiting dus na een weekend mocht ik weer naar huis. Tijdens de echo constateerde de arts ook dat ik niet veel vruchtwater had. Ook was mijn dochter al zover ingedaald, dat het hoofdje vast zat. Dat was dus ook vroeg. Maar bij mij is alles goed gekomen! En ik ben pas met 40 weken en 1 dag bevallen. Ik zou er toch nog eens naar vragen, wat precies het gevaar is op dit moment. Misschien kun je via een medisch forum een Nederlandse arts om advies vragen. Ik wens je veel sterkte!!

Groeten Mickey.

Hai,

Met 32 weken bleek mijn kind zonder vruchtwater te zitten. Ik heb daarna nog 5 weken gelegen. Ook direct bedrust dus! Ik heb 3 weken gelegen en met 37 weken ben ik ingeleid. Onze dochter was 2.5 kilo maar had een score van 9/10. Krijg je wel regelmatig een ctg? (hartfilmpje) om de conditie van het kindje in de gaten te houden?  Bij mij werd elke dag gekeken of het het kindje in goede conditie was. Als dit niet het geval was geweest was het direct gehaald. In nederland proberen ze vanaf 26 weken het kindje in leven te houden met alle middelen die ze hebben. Wij 29 weken overleven de meeste kindjes. Ik weet niet in welk land je zit maar iedere dag een ctg is wel nodig dus eis die!!!!! En als je echt twijfelt over de gang van zaken zoek dan contact met een ziekenhuis in Nederland. Ik denk dat als je zegt dat je Nederlandse bent die in het buitenland zwanger is en je ernstige zorgen maakt over de conditie van je baby in combinatie met de medische zorg daar ze je best te woord staan. Ik loop voor de   2e keer in het Wilhelmina Kinderziekenhuis in utrecht en daar zitten erg goede artsen.

Sterkte!
gr.ing

Terug
Bovenaan