29weken: tips tegen vocht in benen?

<p>Hoihoi, </p><p>ik ben ondertussen 29 weken zwanger en voel me redelijk goed. Maar ik houd onwijs veel vocht vast. Vooral in mijn benen, enkels en voeten. Het doet gewoon pijn aan het eind van de dag. Ik was in een dag/nacht ineens 4 kilo zwaarder!? dat was welliswaar na een bruiloft dus ik heb het even aangekeken, maar de hoeveelheid vocht zakt niet af... </p><p>heeft iemand dé tip tegen vocht?</p><p>ik drink al zo’n 2 liter water op een dag en draag steunkousen. Maar zelfs die benauwen me aan het eind van de dag. En het voeteneind van het bed is al opgehoogd. </p><p>Bedankt alvast! </p>

Je doet al een hoop goede dingen om het te verminderen lees ik! Eventueel tips nog:-minder zout eten-veel bewegen met de benen (zo stimuleer je de kleppen in je benen)- uurtje rusten 's middags liggend op bed met de benen wat omhoog-Koud voetenbad of wisselbaden ter bevordering van de bloedsomloop ( bijvoorbeeld in de douche eerst een paar minuten warm water op je benen en voeten laten lopen, dan een paar minuten koud water etc., werkt het beste als je hierna gaat slapen en eindigt met koud water op je benen)- Zwemmen kan ook helpen tegen de spanning en oedeem in je benen.Ik hoop dat er iets bijzit wat je een beetje kan helpen, veel geluk:)

Weet je zeker dat je geen zwangerschapsvergiftiging hebt? Ik voelde me nog gewoon goed en hield ook veel vocht vast in mijn benen en voeten, maar ik dacht dat komt door de hete zomer dus het hoort erbij! Wil je niks aanpraten hoor maar ik herken mezelf erin 

Bedankt voor de adviezen! Het zoutpotje staat hier inderdaad al een tijdje in de kast. Het warm/koud water verhaal ga ik eens proberen! Nee, ik weet niet zeker dat het geen zwangerschapsvergifting is. Maar dat kunnen ze toch zien aan je bloedwaarden? Morgen krijg ik de uitslag van het bloedprikken afgelopen week. Ik zal dan ook nog even bij de verloskundige aangeven dat ik zoveel vocht vast hou. 

Hoi Marrit, Als je naar de huisarts gaat, kan je vragen of het gezwachteld kan worden. Dit werkt ook tegen oedeem en is een goed hulpmiddel om vocht uit de benen te drijven. Succes!

Hoi!Ik heb het bij mijn eerste ook gehad en nu bij mijn 2e begon het ook. Het is heel normaal tijdens je zwangerschap. Het hoeft zeker geen zwangerschapsvergiftiging te betekenen. Ik heb bij mn eerste van alles geprobeerd. Van veel drinken tot vochtafdrijvende groente/fruit. Niets hielp, behalve echt veel drinken, vooral water. Hierdoor plas je meer en raak je vocht kwijt. Maar dan nog, het hielp niet heel veel. Nu bij mijn 2e hebben we een verstelbaar bed. Zodra ik vocht vast begon te houden, heb ik het voeteneind omhoog gezet en sindsdien heb ik nergens meer last van. Probeer dus een stapel handdoeken of kranten onder je matras te leggen en kijk of het werkt. Heel veel succes!Liefs, Maaike

Terug
Bovenaan