2D of 4D echo?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Binnenkort ben ik 20 weken zwanger en mijn man en ik overwegen een 3D/4D echo. Alleen krijg ik uit mijn omgeving niet echt positieve gluiden daarover. Het zou tegenvallen, het kindje moet maar net goed liggen, dat gebeurt bijna nooit, het is onduidelijk, duurt heel lang, is veel te duur en meer van dat soort dingen. Maar het lijkt me nou net zo leuk!!!! Wie heeft er ervaring met deze soort echo's? Is het echt zo beroerd en kan ik echt beter een "gewone" pretecho doen?

groeten, Nynah (woensdag 18 weken)

Hoi,

Ik lees op de meeste sites dat een 3D echo het mooist is na 25 weken
zwangerschap, het liefst rond de 30 weken. Omdat de kleine bij 20 weken
nog heel weinig onderhuids vet heeft, is het niet altijd een even mooi gezicht.
Ik heb met 19 weken een 2D echo gehad, en dat is ook prachtig!!

xx Syrah

Hoi Nynah,

Wij hebben ook lopen twijfelen of we een 3d/4d echo gingen laten maken idd vanwege de prijs. Met 29 weken hebben we toch een 3d/4d echo laten maken en het was de moeite waard.
Het duurde ong een half uur eerst lag de kleine idd niet goed en zag je alleen armen en benen voor het gezichtje, maar het beweegt de hele tijd  (de meeste bewegingen  voel je niet eens, zo raar). En als je dan toch het gezichtje ziet is het echt heel raar dat het je kindje is en in je buik zit zo onwerkelijk. Bij de meeste is het ook zo als het niet goed ligt dat je nog een keer mag terug komen, of als je het geslacht wilt weten maar ze het niet kunnen zien. Wij wilden het geslacht niet weten en dat gebied heben ze bewust gemeden.  We hebben de bewegende beelden (4d)  ook op dvd meegekregen en al vaak terug gezien en aan fam laten zien. Op de foto's (3d) is je kindje ook heel duidelijk te zien veel duidelijker dan op een gewone (2d) echo. Afgelopen vrijdag hebben we nog een echo gehad om te kijken hoe de kleine ligt dat was gewoon 2d, daar zie je toch een stuk minder op. Wij hebben geen moment spijt gehad dat we het hebben laten doen. Om voorbeelden te zien kan je ook op de site kijken van een  echo bureau daar staan bijna altijd wel 3d echo's op.
Sterkte met je zwangerschap en geniet er van en ik hoop dat je voor je zelf een goede keus maakt.

Groetjes Wendy 35w1d

hi nynah,

ik heb vorige week een 3d4d echo laten maken en ook geen moment spijt gehad. nu ben ik 26 weken en het kindje heeft dan al wat vet hoor. ik heb een voorligende placenta maar toch kreeg de dame van het echo bureau het voor elkaar om een leuke shot van het gezichtje te laten zien. ook is het niet alleen 3d ze kijken eerst met 2d en als ze denken dat dit een leuk plaatje is schakelen ze over naar 3d heel speciaal. ook bij mij lag de baby niet altijd goed maar toen moest ik even op mijn zij gaan liggen en weer terug draaien en toen lukte het wel. de echo heeft bij ons 40 minuten geduurt ik denk dat dit af hangt van het echo bureau waar je naar toe gaat.

groetjes en alvast veel plezier.
Trust

Ik heb gisteren gebeld om een afspraak te maken voor een 3D/4D echo. Eerst krijgen we een 2D echo en daarna de 3D/4D echo. We laten het op dvd zetten en we krijgen ook nog foto's mee. Ik kan echt niet wachten, 15 maart is het zover.
Ik zou het gewoon doen als ik jou was!!

Haai!

Bij mijn zusje viel het erg tegen. De navelstreng zat voor het gezichtje en het ws eigenlijk helemaal niet duidelijk wat je nou moest zien. Ze is bijna 27 wkn. Wij zelf hebben gekozen voor een 2d echo en zijn daar dik tevreden mee! Succes! Greetz Patries

Bedankt voor jullie reacties! We hebben besloten toch voor de 3D/4D te gaan. Het was wel handig om te weten dat je dat best met 25-30 weken kan doen. We gaan volgende week een afspraakmaken denk ik, hebben nog wel even de tijd!

bedankt! Nynah (18w2d)

hoi

aangenaam met isabelle ben nieuwe hier.

bij me eerst kindje heb ik geen 3d of 4d gedaan .
bij me tweede wel en vind het suoer echt een aanrader hoe je je kindje ziet bewegen is wel duur maar dat maakte ons niks uit   we hebben alles op dvd en cd rom gezet.
ben nu weer 3xzwanger en doe het deze keer zeker weer.
wij hadden 4 d trouwens je ziet je kindje echt goed de ogen oren   echt super dus meid zou het zeker doen is ook leuk voor later.
succes verder en geniet van je zwangerschap
doei

Terug
Bovenaan