2de afspraak Gyn

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
ik heb een vraagje. Mijn man en ik zijn al 1 keer bij de Gyn. geweest. Heb toen een inwendig onderzoek gehad. Daarna twee keer in mijn cyclus bloed laten prikken en een potje sperma ingeleverd.
Nu hebben we morgen de 2de afspraak en de Gyn heeft gezegd dat ik dan een echo krijg. (En de resultaten van bloed en sperma). Nu is mijn vraag of ik een inwendig of gewone echo krijg. Ik weet dit niet en ben vergeten dit aan de Gyn. te vragen. Weten jullie hoe een inwendige echo in zijn werk gaat? Doet het pijn?
Alvast bedankt voor jullie reakties.

Hoi anoniem,

Toen ik een inwendig onderzoek had, werd eerst een soort eendebek in mijn vagina gestopt, waardoor de gyn naar binnen kon kijken. Daarna werd een soort staaf met glijmiddel ingebracht, waardoor hij op een tv de baarmoeder en de eierstok zag liggen. Het doet zeker niet zeer, het is alleen een beetje ongemakkelijk. Je moet je over je schaamte heen zetten. Het is weel interessant om te zien hoe dat er van binnen uit ziet. Wees maar niet bang, pijn doet het niet.

Succes!!

Groetjes gineke

Hoi anomien,

Dit is geloof ik de 4x dat ik op jou berichtje reageer alleen hij komt er steeds niet op te staan dus ik probeer het nog 1x!

Ik kreeg een inwendige echo ivm mijn miskraam maar naar mijn weten zit er geen verschil in inwendige echo's.

Ik kreeg geen eendenbek zoals gineke ingebracht. Ze brachten bij mij een lange dunne staaf in (dat voelde niet zo heel erg prettig maar geen pijn hoor) en toen voelde ik niets meer. Ik zag op het beeldscherm heel goed mijn baarmoeder. Maak je geen zorgen het doet geen pijn en je moet je alleen even over het schaamtegevoel heen stappen.

Succes. Groetjes Bibi

Hoi,
Ik had het net zoals Bibi. Je moet je echt geen zorgen maken. Ik denk ook niet dat er een verschil is tss en inwendig onderzoek en een inwendige echo.
Wens je nog veel succes.
grtjs
Bea

Bedankt meiden!
Voor de snelle reaktie
Ik ga nu met een gerust hart naar de Gyn morgen.
Nogmaals bedankt

Terug
Bovenaan