2de echo

Vandaag mijn 2de eho gehad.
Uitwendig - inwendig en toen weer uitwendig. Super !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
De kleine stuiterde er goed op los. Wat een kleine wilde....dat gaat nog wat worden als hij groter is.

Alleen de datum blijft een probleem.
Eerste dag laatste menstruatie was 23 juli. Dan zou ik 12w4d zijn en uitgeteld rond 29 april.
Bij de eerste echo werdt dat bijgesteld. Precies een week minder zwanger en 6 mei uitgeteld.
En nu weer bijgesteld. 12w2d zwanger en 1 mei uitgeteld.

Lekker verwarrend............moet ik het ziekenhuis (vanwege de punctie) weer op de hoogte stellen, moeders voor moeders (een week korter meedoen), CZ en kraamzorg...........puffff ..........oja en de baas uiteraard. Hopelijk veranderd de datum niet nog een keer.
Bij een vriendin hebben ze de datum nog met 25 weken aangepast.

Maar alles was goed. lekker bewegelijk kindje (helaas voor de foto's want die zijn daardoor inder mooi) 2 voetje/beentjes, 2 handjes/armpjes, hoofdje, kloppend hartje, de blaas gezien en de maag, middenrif enz..... alles erop en aan. Een echt mensje
Geslacht moet ook al zichbaar zijn maar daar mocht ze niks over zeggen....jammer...maar is nog te onzeker nu. Even afwachten dus.
Maar dat krijg ik op 6 december te horen met de uitslag van de punctie. Nog even afwachten.

Nou dat was even een verhaaltje van een dolgelukkige moeder !!!

Hey super leuk bericht, bij mij is het ook een beetje verwarrend eerst was het 5 mei , daarna 11 mei toen weer bijgesteld naar 4 mei.... donderdag krijg ik mijn 4de echo meteen combinatietest laten doen hoop dat alles goed is en ben heel erg nieuwsgierig wat de nieuwe datum wordt...
Heb je al zo vroeg een punctie gehad? doen ze toch normaal met 16 weken?

Hallo dames.

Ik krijg de punctie met 16 weken. Ik heb een chormosoom afwijking waardoor ik veel kans heb op een miskraam en als het blijft zitten dan heb ik heb je kans dat de kleine sterft voor of tijdens de bevalling of overleeft maar mijn zo'n afwijkingen waardoor de levenverwachting niet meer dan een jaar is.
Geen prettig vooruitzicht.

Maar bij de eerste was alles in orde en ik ga ervan uit dat nu ook weer alles prima is. Maar toch even voor de zekerheid testen.
Je krijgt dan ook meteen een uitslag van andere ziektes (bv down syndroom) en het geslacht met zekerheid. Altijd leuk.

Ohh nou snap ik het, wel extra spannend. Knap van je dat je positief bent en fijn dat je al een wondertje hebt. Iedereen die zegt genieten van je zwangerschap, ik doe dat volop alleen heb af en toe mijn onzekere momentjes (ik heb echt nergens last van, alleen eerder moe) maar ik kan me voorstellen dat je af en toe twijfeld of onzeker voelt met je chormosoom afwijking.

hoi!!

leuk he als ie zo sparteld, gek dat dat zich in je lijf afspeeld, zonder dat je het merkt!
mijn zus verwacht een kindje met chromosoom afwijking. echt zielig!!
hoe weet je dat je dat hebt eigenlijk?
komt het in de fam voor ofzo?
nou lekker nagenieten van de echo!!

@ jc3333
mijn zus probeerde zwanger te raken maar heeft echt veel miskramen gehad. Dus naar het ziekenhuis en na veel testen kwam dat er uit. Is erfelijk dus ik ook getest...en ja hoor..ik ben drager.

Mijn zoontje is helemaal gezond..geen afwijking, geen drager. En ik heb nog nooit een miskraam gehad. Maar ik heb het leed bij mijn zus gezien. Zij heeft inmiddels na lang wachten met de laatst ivf poging een zoontje gekregen die helaas ook drager is.

Je weet nooiot of je zo'n afwijking hebt totdat ze erop gaan testen. Ik heb geluk gehad.

Welke afwijking heeft je zus haar baby ???

@ukkietje
Ik blijf altijd positief. Ik kan me er wel druk om gaan maken, maar dan geniet ik niet van mijn zwangerschap. Ik wil liever 10 weken gelukkig zwanger zijn en mocht het misgaan ben ik heel verdrietig dan dat ik 1 brok zenuwen ben, niet geniet en de kans dat het misgaat blijft toch aanwezig. Misschien ben ik wel te optimisties opdat ik nooit een miskraam hebt gehad en niet weet welk verdriet je heb. Hoop er ook nooit achter te komen !!!!
Maar ook zonder de zorgen van de chormosoom afwijking is het al erg genoeg..........ik heb elk kwaaltje wat je maar kan voorstellen en er zijn altijd genoeg dingen waar je je zorgen om kan maken. (heb ik alle spullen, gaat de verbouwing goed, wat moet ik kopen, heb ik alles optijd, heb ik genoeg geld voor alles, hoe gaat het op het werk, enz.....)

Terug
Bovenaan