2de keer zwanger anders dan de eerste?

Hoi hoi
Omdat hier nogal wat mamas zijn die al een kindje hebben deze vraag:
merken jullie al verschil in zwangerschap?
ik wel, niet zo veel maar toch
bij mijn eerste was ik erger misselijk dwz hogere pieken zeg maar, nu zeurt het heel licht. Ik hoop dat die misselijkheid me dit keer meer bespaard gaat blijven
Gespannen en pijnlijke borsten ook dat had ik de eerste keer niet
Super moe nu en dat had ik de eerste keer ook niet

De tweede keer vond ik het inderdaad anders en nu de derde keer is het weer anders. Elke zwangerschap is anders. Sommige dingen herken ik, van andere dingen vraag ik me af of dat de vorige keren nou ook zo was. Blijkbaar onthoud ik ook niet alles.

Hoi!

Het is natuurlijk nog vroeg maar toch lijkt het nu ook al een heel andere zwangerschap. Vorige keer inderdaad pieken met misselijkheid, nu komt het af en toe lichtjes op.

Ook best moe, maar ja, wat wil je met zo'n kleintje dat nu de hele dag je aandacht eist!

Groetjes

Hoi ook ik ben voor de tweede keer zwanger!
Ben nu meer moe dan tijdens de vorige zwangerschap. Al vind ik het lastig om het begin van mijn vorige zwangerschap weer voor ogen te halen... Blijkbaar het een en ander verdrongen haha! Wel merk ik dat ik er minder mee bezig ben dan de vorige keer, toen was ik elke dag aan het aftellen... en alles aan het napluizen,  nu loopt er al een kleine vent rond en is een zwangerschap al iets meer bekends, al blijft het een wonder! Soms voel ik me daar al wel een schuldig over... Ben er niet minder blij mee, maar weet niet precies wat het is... snappen jullie me een beetje? Herkenbaar?

hoi,

bij mijn vorige zwangerschap was ik drie maanden misselijk sochtends, echt aan een stuk door.
nu heb ik dat helemaal niet, elke ochtend dat ik op sta denk ik van: he? nog niet misselijk? gewoon omdat ik de vorige keer elke dag misselijk wakker werd.

ben deze zwangerschap alleen moe, moe en nog eens moe.....ik kan echt de hele dag slapen. als mijn zoontje een middag dutje doet dan ga ik ook plat want anders red ik het niet. en dan savonds rond tien uur lig ik er in en dan slaap ik tot de volgende ochtend acht uur maar dan wordt ik echt moe wakker.

heb vorige week een uitgebreid bloedonderzoek gehad in het ziekenhuis en daar krijg ik deze week de uitslag van. hoop dat ze wat vinden maar de HA zei dat het zwangerschaps moeheid kon zijn en dat dat waarschijnlijk pas weer over ging na de bevalling. zit op dit moment voor 100% in de ziektewet maar hoop deze zwangerschap nog wel te kunnen werken.

gr. mama van elmar

mijn instelling is anders ik ben meer zo van; ach dat hoort erbij terwijl ik bij de eerste onzekerder was... ik ben deze keer iets misselijker maar dat kan ook door de spanning komen (ga over 11 dagen trouwen!!)

Hoi,

in tegenstelling tot jullie, heb ik er alleen maar meer last van.
De eerste keer was ik alleen 's ochtends misselijk, nu de hele dag en nog het meest 's nachts. Hierdoor slaap ik natuurlijk nog minder waardoor ik ook nog moeier ben dan de vorige keer. Ik heb het de oppas vandaag ook maar verteld, want dan kan ik mijn zoontje af en toe eens extra bij haar brengen.

Groetjes

Yvonne

Terug
Bovenaan