2de kindje

<p>Hallo,</p><p>ik heb een zoontje van 3 maand na 3 jaar met Iui behandelingen en wil graag nog een kindje en njet te lang wachten omdat ik njet weet of het gaat lukken of totaal niet , waneer is handig om weer te beginnen ? Voor een 2de kindje </p>
 
Tsja, dat ligt aan een heleboel factoren, bijvoorbeeld je leeftijd, of je cyclus weer terug is en je herstel na de bevalling (en of je een keizersnede hebt gehad, dan heb je waarschijnlijk een advies gekregen voor hoe lang je moet wachten om het opnieuw te proberen, vaak 6 of 12 maanden). Veel ziekenhuizen en klinieken hanteren een minimum wachttijd van 12 maanden na de bevalling voor nieuwe vruchtbaarheidsbehandelingen, maar niet allemaal. Als je de kriebels nu al voelt en denkt dat je weer IUI nodig zult hebben, dan zou ik contact opnemen om te vragen hoe lang je zou moeten wachten en of je misschien al op een wachtlijst kan. Het kan zijn dat ze willen dat je geen borstvoeding (meer) geeft voor je met een behandeling start. In de tussentijd kan je het natuurlijk altijd zelf proberen.
In principe denk ik dat het goed is om je lijf wat hersteltijd te geven na de bevalling, maar het verschilt gewoon heel erg per persoon hoe snel dat gaat, misschien voel jij je nu alweer helemaal de oude, misschien ben je dat na 2 jaar nog steeds niet. Er bestaat geen goed antwoord op de vraag wanneer je weer zou moeten beginnen, want het ligt heel erg aan jouw omstandigheden en jouw gevoel (en dat van je evt partner) erbij. 
 
@ElsieJoy
ik heb mijn cyclus weer terug maar is gewoon onregelmatig net als voordat ik zwanger werd ,ik ben wel volledig hersteld nergens last meer van , daarom wil ik ook de kliniek mailen voor wat de wachttijd is, ik weet dat ik het best snel al weer wil , liever voor mij vroeg beginnen dan dat ik heel laat begin en misschien niet gaat lukken 
 
@Gebruiker10300325 maar je hebt de eerste keer toch ook een verwijzing gekregen? Ben je bang dat je huisarts het te snel vind? Ik neem aan dat je ook al aangegeven had dat je zwanger bent geraakt door de behandeling bij hen destijds? Als het goed is blijven je diagnoses en onderzoeken van de vorige keer gewoon staan (al kan je wel weer een nieuwe intake verwachten omdat er het een en ander veranderd kan zijn door je zwangerschap en bevalling), waardoor je wellicht nu al een indicatie hebt voor IUI. 
 
Tsja, ik denk dat je het gewoon moet gaan bespreken met je huisarts. Als hij het te snel vind, dan kan je er op z'n minst achter komen wanneer je dan wel in aanmerking komt voor een verwijzing. Dat kan ook rust geven als je een datum hebt om naar toe te werken. Maar wellicht krijg je wel gewoon een verwijzing, al is dat nog geen garantie dat je vervolgens snel geholpen wordt in de kliniek omdat zij dus ook een minimale wachttijd tussen zwangerschappen kunnen hanteren, naast de wachttijd waar iedereen mee te maken kan krijgen. En in de tussentijd kan je uiteraard zelf proberen zwanger te worden.
 
Terug
Bovenaan