2de miskraam

Hoi,

Heb gisteren te horen gekregen dat mijn vruchtje weer niet meer leeft. Had echo op acht weken en had er echt een goed gevoel bij. Gisteren viel ik in een diepe put, maar vandaag lijkt het zo irreëel. Moet woensdag binnen voor een curretage, want ze willen het vruchtje onderzoeken. Ik denk dat de zware klap dan nog zal komen. Ze gaan ook DNA cotroleren op het bloed van mijn man en ik, want we hebben waarschijnlijk geen zin om te wachten tot het een derde keer misloopt (woorden van de gyn). Dus dan beginnen de acht weken wachttijd op de uitslag. Vroeger dacht ik dat zwanger worden een grote roze wolk was, ben ik even met mijn beide voetjes op de grond gezet. We gaan nu gewoon wachten tot we de uitslag hebben, want ik weet niet of ik dit twee keer kan verwerken, laat staan vaker.

Ik hoop hier wat steun te vinden van meiden die hetzelfde hebben meegemaakt, want hoe goed anderen (die dit nog nooit hebben meegemaakt)het ook bedoelen, vaak zijn hun opmerkingen alleen maar pijnlijk.

Groetjes

hoi anoniem, ik weet heel goed wat je voelt, mijnb zus heeft net 2 miskramen gehad, zij heeft nog geen kinderen dus die wordt erg bang om nog zwanger te zijn, ze wil het ook niet meer worden ik heb precies 2 weken mijn derede miskraam gehad enig verschil ik heb wel kinderen (2) maar het verdriet blijft. ik krijg veel opmerkingen als äch wees blij je hebt er al 2"tuurlijk heel echt waar, maar op dat moment als het fout gaat staat dat er los van.die angst blijft elke keer weer als je zwanger wordt, maar helaas kan je er maar op 1 manier achter komen of je zwanger blijft : het weer worden!
wijze woorden van de huisarts erg cliche, maar wel waar.ik weet het nu ook niet of ik het nog aan durf, maar als je echt wil zit er niks anders op.Maar voorlopig betrap ik mijn eigen nog op veel dipjes, heb ik stevige huilbuienen denk dat alles doorgaat behalve ikzelf, sterkte groetjes gerby

Hoi anoniem,

Ik weet precies hoe je je voelt, ik heb helaas ook al 2 miskramen achter de rug, de 2e is ca. 6 weken geleden. Afgelopen donderdag heb ik nacontrole gehad, gewoon effe een gesprekje met de gyn en die zegt dat ik moet proberen er ontspannen mee om te gaan, anders wordt het kinderen krijgen een hele obsessie. Ach hij heeft wel gelijk, maar ik ben er bijna elke minuut van de dag mee bezig. Mijn 1e ongesteldheid na de miskraam zit er weer op, zou eigenlijk mijn eisprong moeten hebben dit weekend, maar heb een ovulatietest gedaan en die was negatief, balen dus. Ben zo bang dat ik nooit kinderen zal krijgen. Wil eigenlijk weer snel zwanger worden, maar ben er ook heel bang voor, denk dat ik een derde miskraam niet aan kan. Maandag bloed prikken en dan afwachten wat er uit komt. Hoe oud ben je en ben je snel zwanger? Meid heel veel sterkte!

Groetjes L

lieve anoniem,

Wat een vreselijke rotperiode ga je nu door. Ik heb zelf twee miskramen gehad (eigenlijk drie, maar die tweede was ik pas 5 weken zwanger, dus dat voelt toch een beetje anders) en vooral na die tweede stortte onze wereld in. Je denkt dat het je niet gebeurt voor een tweede keer. Nou, mooi wel! Ik voelde me belazerd, door mijn lichaam verraden en gewoon verschrikkelijk wanhopig. En inderdaad, mensen proberen met je mee te leven en je te troosten met verkeerde opmerkingen. Ik kan je 1 advies geven: geef je verdriet de ruimte. Er is vast iemand in je omgeving die je tot vervelens toe mag "lastig vallen" met je probleem. Misschien je eigen partner, wij hadden ook een stel echte goede vrienden. Elke dag mocht ik bij mijn vriendin huilen, erover praten. Ze gaf geen advies, ze luisterde alleen maar. En ik heb heeeeel veel geschreven in een dagboek. Na 3 maanden was ik weer zwanger. De 4e keer..... en die eerste twaalf weken waren een hel. Ik weet niet hoe ik ze doorgekomen ben, maar ook toen weer veel praten en schrijven. En het wonder geschiedde, het ging wel goed!! Afgelopen november ben ik bevallen van een supergezonde dochter en ze is nu bijna 6 maanden en echt een voorbeeldig kindje! En.... ik ben alweer 10 weken zwanger. Ook nu is het weer heeeeeel spannend en de angst blijft, maar ik wil je alleen maar meegeven dat je moet proberen vertrouwen te hebben ook al geloof je daar nu even niet meer in. En geef jezelf en je partner absoluut de ruimte voor je verdriet. Want mensen onderschatten het inderdaad heel vaak, omdat ze niet weten hoe het voelt! Maar echt, je komt er straks sterker uit!!!!

Heel veel sterkte en geluk, hoop en liefde.

groetjes Arjette

Hoi Anoniempje,

Om te beginnen wil ik je heel veel sterkte wensen voor woensdag.Ik weet uit eigen ervaring hoe vreselijk het is om een miskraam te krijgen.Het is mij ook 2 keer gebeurd.Een maal spontaan en 1 maal een curretage gehad.
Mensen die dit niet meegemaakt hebben,weten inderdaad vaak niet hoe ze moeten reageren.Ik hoop voor je dat je een partner hebt of een goede vriendin waarmee je je verdriet kunt delen.In mijn geval heeft dat best wel geholpen,veel erover praten en lekker uithuilen bij een goede vriendin.Ik hoop voor je dat het allemaal een klein beetje meevalt morgen.Doe rustig aan de komende tijd en ik hoop voor je dat je allergrootste wens heel snel voor je in vervulling gaat.

Heel veel sterkte,
groetjes Mariska.

Ik kan me voorstellen dat je onderzoek wilt laten doen. Ik heb nu zelf net een miskraam gehad en ik moet er niet aan denken het een 2e keer mee te maken. Ik ken wel genoeg verhalen waarbij het de 3e keer wel raak was maar ik kan me voorstellen dat de angst er goed in zit. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen de komende tijd!!
Frederique

Bedankt allemaal. Is achter de rug. Lichamelijk viel het allemaal wel mee, geestelijk lijk ik wel verdoofd. Mijn nicht is bevallen op dezelfde dag als ik gecuretteerd ben, verschrikkelijk.

Terug
Bovenaan