2de vaccinatie en een chagerijn van een wijkverpleegkundige

Hoi meiden ,

Ik ben een tijdje niet meer hiet geweest , maar nu heb ik eindelijk even tijd.
Gisteren ben ik naar het cb geweest met Nikita voor haar 2de vaccinatie.
Ze is flink gegroeid.
Ze weegt nu 5230 gram en is nu 59,5 cm lang.
Ik had een washandje meegenomen om dat koud op haar beentjes te doen voor na de prikjes.
Zegt die muts van een verpleegkundige dat het niet mag.
Ik had echt zoiets van iedreen adviseerd het mij en nu zeg jij dat het niet mag vanwege de opname van de vloeistof.
Toen vertelde ze ook nog dat Nikita onder het gemiddelde zat met haar groei.
Toen had ik het helemaal niet meer.
Ik heb maar niet verteld dat ze nu al fruithapjes krijgt sinds 1,5 week , want dan had ik nog meer gezeik gehad.
Ik denk nog 1 ding verkeerd zeggen en ik spring uit mijn vel ( ongesteldheidshormonen waren ook flink bezig) maar dan nog
Kom ik bij die arts en die vertelde mij dat ze mooi met haar leeftijd meegaat qua ontwikkeling en groei.
Nu moet ik 19 november weer naar die wijkverpleegkundige en ik hoop dat ze dan anders reageert anders vraag ik iemand anders.
Ik vraag me af waarom altijd alles volgens het boekje moet gaan.
Ieder kind is anders en groeit anders.
Wij zijn zelf ook niet groot dus dan moet je niet verwachten dat Nikita heel groot wordt.
Ik heb na de prikjes Nikita een cadeautje gegeven omdat ze zo'n grote meid was. Ze heeft maar 10 minuutjes gehuild.
Dat was de eerste keer wel anders.
Ze was vanmiddag alleen wel heel ziek ervan.
Ze kon bijna niks binnen houden.
Dat was wel zielig.
Vanavond heeft ze haar flesje bijna helemaal leeg gedronken en het blijft erin zitten dus dat is wel goed.
Sinds zaterdagnacht ligt Nikita ook in een trappelzak , want mevrouw presteerde om 's nachts met haar hoofd richting voeteneinde te draaien en ook nog eens op haar buik en daarna weer terug in de normale positie op de rug.
Ik weet niet wat ze sjouwde , maar echt logisch was het niet.
Het was zo'n grappig gezicht dat ik mijn man er voor wakker heb gemaakt.
We hebben er alleen geen foto van , want we hebben geen digitale fotocamera dus dat was wel jammer.
En afgelopen zondag zijn we gaan babyzwemmen voor het eerst.
Dat was heel leuk en ze was achteraf heel moe.
Zo nu heb ik jullie weer even bijgepraat.
Ik heb het de komende weken heel druk , want ik ben volgende week jarig en 4 dagen erna de oma van mijn man.
Daarna mijn moeder , die zaterdag daarop vieren mijn man en ik onze verjaardagen.
En mijn man is 3 dagen daarna jarig.
Dan krijgen we sinterklaas.
Die rijd bij ons dit jaar.
Het zal een klein cadeautje worden in een klein schoentje denk ik.
Daarna is mijn vader jarig dan kerst en oud en nieuw.
Dus de komende weken zullen wel voorbij vliegen denk ik.
Het is morgen al weer 1 november.
Het gaat zo snel.

Groetjes Jessica Veraart

Ik had bij de 1e prikjes van mijn dochter ook een washandje meegenomen voor op de plaats van de prik, omdat ik dat ook gehoord had.
Maar ook hier werd gezegd dat dat niet mocht, ze masseerde de prikplek en je daarna nog even fietsen met de beentjes. Mijn dochter heeft er geen last van gehad verder.

Terug
Bovenaan