2de verjaardag in de corona tijd!

<p>Lieve moeders, </p><p>Ons zoontje wordt bijna 2 jaar. En ook dit jaar dit kunnen we dit niet grootste vieren zoals we zouden willen? maar we willen het ook niet voorbij laten gaan...</p><p>Hoe hebben jullie de verjaardagen gevierd van jullie kindjes?</p><p> </p><p>Xx</p>
 
2 etappes
Wie bij elkaar wilde bij elkaar wie strikt aan regels hielden die als eerste met een tijdslot
Maar gelukkig is mij familie corona beetje zat en wilde die bijelkaar.
Ook is het zo dat wij alleen onze familie altijd zien de rest weinig dus ook geen contact hebben
 
Op de dag zelf is mijn man vrij geweest en hebben we er met ons gezinnetje iets van gemaakt. We zijn een gebakje gaan brengen bij onze oude buurtjes. Netjes voor het raam. We hadden geld gekregen van ze om voor onze dochter wat te kopen, dus cadeautjes heeft ze daar voor het raam uitgepakt. Onze oudste 2 zijn overleden, dus we zijn ook naar het graf geweest. Ene weekend de ene opa en oma en het andere weekend de andere opa en oma
 
Het huis mooi versierd en een hele mooie taart besteld! Visite in tijdslots of op wisselende dagen.
Ik heb ook al wel gehoord van drive by feestjes en met zijn allen tegelijk zingen via zoom/teams
 
Hier op za in 2 etappes mijn kant van de familie en op zo papa's kant in 2 etappes. Toen mocht er nog wel iets meer. En op maandag kwamen nog 2 vriendinnen met hun peuters voor een taartje. Maar eerlijk? Voor mn dochter was t wel best. Dan is een huis vol mensen toch wat veel. En nu kreeg ze verspreid over t weekend cadeaus en taart! Vrienden van me in strenge lockdown deden een leuke buitenspeeltuin en stellen de viering gewoon uit. Voor die kleintjes geeft dat ook niet echt..
 
Wij hebben haar 2e verjaardag bewust zonder bezoek gehouden(ik had zo geen zin in familie gezeik rond al die regels?). En ze heeft een heerlijke dag gehad!
Gezellig aan de ontbijttafel, daarna cadeautjes uitpakken (waar ze alle aandacht voor had), even buitenspelen omdat ze dat graag wilde, zelf een taartje uitkiezen, kaarsje blazen en taartje opeten. Ze glom van geluk!
Smiddags kwamen mijn schoonouders aan de deur een cadeautje brengen en daar zijn we even mee naar de speeltuin gewandeld.
Omdat ze om frietjes vroeg savonds hebben we de maaltijd een dagje later gegeten een frietjes gehad. Het was een heerlijke liefdevolle dag met alle aandacht voor haar?
 
Afgelopen jaar hebben we het eigenlijk alleen voor directe familie gevierd en in etappes. Dit was in september, toen was er nog iets meer mogelijk. Voor mijn dochtertje prima zo en ik vond het stiekem ook wel erg lekker zo rustig.

We hebben er ondertussen een dochtertje bij en ze zijn vlak na elkaar jarig. Ben van plan om het dan in een speeltuin te vieren. Dan heb ik niet al die gillende en schreeuwende kids in huis en hebben de kinderen gewoon een leuke middag. Wat hapjes en drankjes mee en iedereen kan dan ook dezelfde dag komen. Moet alleen nog even een plan b bedenken voor als het toch geen mooi weer is ?
 
Ook wij hebben het in september gevierd. Op de dag zelf kwamen in etappes de opa'sen oma's langs. Met vrienden en familie die wilde komen, hebben we apart een afspraak gemaakt. 
 
Terug
Bovenaan