2de zwangerschap, en claimerige vader.

<p>Lieve mama's. Dit is misschien niet helemaal kind relativeert,. Maar wil even vragen of iemand iets soort gelijks heeft mee gemaakt, . Ik heb een kindje van 15 maanden en ben nu 20 weken zwanger van nummer 2.  Mijn vader is een alleen staande man, en ik zie hem erg veel. Niet erg, alleen begint hij heel mijn leven te beheersen. Hij belt me wel 3 keer per dag, en wil elke dag langs komen ( ben fulltime mama). Hij komt onaangekondigd aan, en blijft dan heel lang hangen.  Als ik er met hem over praat, dan word hij boos gaat hij weg om het vervolgens weer te doen.  Ik heb het gevoel dat mijn vader de aandacht allemaal op zich wel, dit is verergerd sins mijn dochter is geboren. Nu krijg ik er in maart 2021 een zoontje bij . En heb het idee dat hij dan bang is dat hij dan uit de spotlights verdwijnt ofzo?. Ik voel me echt opgejaagd e  verdrietig en heb het gevoel geen eigen leven te hebben. Heeft iemand zo iets mee gemaakt of heeft er iemand tips voor me ?. Het geeft me ontzettend veel stress en ik wil zo graag genieten.</p><p>X veel liefs x </p><p> </p>

Open kaart spelen. Eerlijk zeggen dat je het wat veel vindt, en afspraken maken. Spreek je gevoel uit. Geef aan dat je het heel gezellig vindt, maar dat je behoefte hebt aan afspraken. Bezoekjes aankondigen en afspreken dat deze x minuten duren. Klinkt hard, maar als je niet zegt hoe je je voelt, heeft hij miss niet door hoe benauwend je het vindt. Benadruk dat je het niet vervelend bedoelt. Even bellen van tevoren is een kleine moeite.

Pfoe lastig hoor.  Ik denk dat eerlijk zijn wel het beste is. 
Hier is het een klein beetje vergelijkbaar. Dochter van 16 mnd en nu 26 weken zwanger van haar zusje. 
Mijn moeder is vaak nogal claimend en altijd erg jaloers op mijn schoonouders. Heb de laatste tijd vaker onenigheid met haar omdat ze gewoon echt vervelend doet. Nu zal dat door mijn hormonen ook wel anders vallen dan wanneer ik niet zwanger ben.  
Maar heb haar dus wel laatst erop gewezen dat ze niet zo moeilijk moet doen en toen ging ze heel erg in de slachtoffer rol.. dat ze geen goede moeder is enz... zoiets wil je er nu echt niet bij hebben haha.  
Ik snap je dus wel een beetje en vind het echt vervelend voor je. Vooral dat hij zo vaak langskomt enz ? succes! 

Terug
Bovenaan