<p>Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik ben nu pas 9 weken zwanger. Maar ik ervaar deze zwangerschap nu al anders.</p><p>Het begon hier al heel vroeg met symptomen. Waar ik bij mijn dochter pas na 5 weken zwangerschap erachter kwam, wist ik heb nu al 4 dagen voor NOD</p><p>Ik had erg last van zuur, en was echt humeurig had al gewoon het gevoel dat ik zwanger was. Dit was bij mijn dochter niet zo. Toen ik 5 weken zwanger was had ik maar een test gedaan omdat ik al een week overtijd was. Verder voelde ik niet veel, ja iets moeier en mijn borsten waren iets gevoeliger. </p><p>Bij mijn eerste zwangerschap werd ik pas misselijk met 7 weken, en dan alleen in de ochtend. Dit duurde ongeveer tot 12/13 weken Nu was ik met 5 weken al misselijk en de hele dag door. En dan opeens een dag weer niet.</p><p>Bij de eerste had ik vanaf het begin heel veel zin in melk. Dat heb ik nu totaal niet. </p><p>Nu heb ik juist afkeer voor veel geuren (bloemen, groente, fruit, koffie). Terwijl ik bij de eerste alleen last had van de geur van koffie. </p><p>En met 8 weken had ik al veel last van mijn bekken, en nu (afkloppen) met 9 weken nog niet heel veel last, desondanks dat ik mijn dochter regelmatig til.</p><p>Ik had toch wel verwacht dat ik een beetje dezelfde zwangerschap/symptomen zou hebben. Maar het is nu al zo anders. Waar zou het mee te maken hebben? Ander weer? Nu zomer met mijn dochter was ik zwanger geworden in de herfst. Of een ander geslacht misschien? Of omdat het een 2de zwangerschap is? Of omdat ik er al 1 heb lopen? </p><p>Al met al vind ik het echt bijzonder hoe een vrouwenlichaam werkt.</p><p> </p><p> </p>