2de zwangerschap heel anders.

<p>Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik ben nu pas 9 weken zwanger. Maar ik ervaar deze zwangerschap nu al anders.</p><p>Het begon hier al heel vroeg met symptomen. Waar ik bij mijn dochter pas na 5 weken zwangerschap erachter kwam, wist ik heb nu al 4 dagen voor NOD</p><p>Ik had erg last van zuur, en was echt humeurig had al gewoon het gevoel dat ik zwanger was.  Dit was bij mijn dochter niet zo. Toen ik 5 weken zwanger was had ik maar een test gedaan omdat ik al een week overtijd was. Verder voelde ik niet veel, ja iets moeier en mijn borsten waren iets gevoeliger. </p><p>Bij mijn eerste zwangerschap werd ik pas misselijk met 7 weken, en dan alleen in de ochtend. Dit duurde ongeveer tot 12/13 weken Nu was ik met 5 weken al misselijk en de hele dag door. En dan opeens een dag weer niet.</p><p>Bij de eerste had ik vanaf het begin heel veel zin in melk. Dat heb ik nu totaal niet. </p><p>Nu heb ik juist afkeer voor veel geuren (bloemen, groente, fruit, koffie). Terwijl ik bij de eerste alleen last had van de geur van koffie. </p><p>En met 8 weken had ik al veel last van mijn bekken, en nu (afkloppen) met 9 weken nog niet heel veel last, desondanks dat ik mijn dochter regelmatig til.</p><p>Ik had toch wel verwacht dat ik een beetje dezelfde zwangerschap/symptomen zou hebben. Maar het is nu al zo anders. Waar zou het mee te maken hebben? Ander weer? Nu zomer met mijn dochter was ik zwanger geworden in de herfst. Of een ander geslacht misschien? Of omdat het een 2de zwangerschap is? Of omdat ik er al 1 heb lopen? </p><p>Al met al vind ik het echt bijzonder hoe een vrouwenlichaam werkt.</p><p> </p><p> </p>

Persoonlijk denk ik dat de meeste eerste zwangerschappen makkelijker verlopen en de volgende zwangerschappen lichamelijk zwaarder worden ervaren, met name omdat je al een kind hebt waar je voor zorgt. 
Ik vond m’n 2e en 3e zwangerschappen lichamelijk het zwaarst; bij de derde kon ik niet meer sporten omdat ik vrij snel al last van m’n bekken kreeg. Daar waar ik bij mijn eerste een afkeer tegen vlees had, kon ik er tijdens mijn laatste zwangerschap geen genoeg van krijgen. Ook walgde ik van de geuren van andere mensen, werd helemaal overstuur als ik naast een bezweet persoon stond :) zelfs m’n man mocht niet meer naast me liggen :) en hij zweet/stinkt nooit.. ik moest een keer kokhalzen toen we gezellig met een vriendin op de bank zaten te kletsen, ze deed haar arm omhoog vlak onder m’n neus.. 
idd heel bijzonder hoor hoe je lichaam werkt. Maar, na mijn 3e zwangerschap is er wel iets aangegaan bij me, alsof de nesteldrang is blijven hangen want ik kan de hele dag wel bezig gaan met schoonmaken, ordenen, de was etc, het verveelt niet en word er zo gelukkig van. Onze jongste is al 6 mnd. 

Bij mij is het ook anders hoor. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap tot week 21 ziek geweest. Ik kwam niet verder dan bank en wc. Nu kan ik zelfs dingen doen. Mijn borsten voelen nu als 2 enorme blauwe plekken. Vorige keer geen last van gehad. Vorige keer zin in zoet en nu in hartig. Ik blijf nu scheren, want mijn lichaamshaar groeit hard. Ik zit deze keer onder de puisten. Nog eerder last van mijn bekken. Ik was de vorige keer ook in deze tijd zwanger, dus dat is het verschil niet. De vorige keer waren het er 2. Na 2 jongens denk ik nu 1 meisje te krijgen.

Bij de eerste had ik overal last van. Nu van bijna niks - beetje vermoeider bij inspanning alleen. Gelukkig,  want zo valt zwanger zijn wel mee.

Het is idd heel verschillend. Ik was bij de eerste heel moe maar helemaal niet misselijk, sterker nog ik at alles op wat voor m'n neus kwam. Verder een super prima zwangerschap gehad. En nu bij de tweede juist niet echt extreem moe of zo maar in het begin wel misselijker en afkeer van geuren of bepaald eten. Dat ging wel weer over gelukkig. Maar nu ook al heel snel veel last van m'n rug. Al met al goed te doen, maar nu met 36 weken wordt het wel zwaar. Succes!

Het is idd heel verschillend. Ik was bij de eerste heel moe maar helemaal niet misselijk, sterker nog ik at alles op wat voor m'n neus kwam. Verder een super prima zwangerschap gehad. En nu bij de tweede juist niet echt extreem moe of zo maar in het begin wel misselijker en afkeer van geuren of bepaald eten. Dat ging wel weer over gelukkig. Maar nu ook al heel snel veel last van m'n rug. Al met al goed te doen, maar nu met 36 weken wordt het wel zwaar. Succes!

Terug
Bovenaan