2e ballonkatheter

Hoihoi,

Ik ben vandaag 42 weken zwanger van ons eerste kindje. Helaas is de bevalling nog niet spontaan begonnen en heb ik vandaag mijn 2e ballonkatheter geplaatst gekregen. De eerste heeft vrijwel niets gedaan, baarmoedermond is nog steeds stug..

Zijn er meer mama’s die zolang (hebben) moeten wachten? En heeft het inleiden bij jullie verder geholpen?

Het wachten vind ik nu echt niet meer leuk..

Misschien nog iets om te proberen: voetreflexmassage, heb je die tip al gehad? Die gaf mij een halve cm ontsluiting, waardoor ik gestript kon worden. Sterkte in elk geval, al die ingrepen nu zijn ook niet prettig natuurlijk en met die hitte.. duim dat het snel mag beginnen voor je?

Bij mij deed de ballon ook niets, kwam er zelfs weer uit. Vervolgens medicatie gekregen, waardoor het voldoende verweekt was om vliezen te breken, toen wee-op wekkers en verder een ‘normale’ bevalling. Het proces van het opwekken duurde lang en voelde ik me naar (door medicatie), maar bevalling ging heel soepel. Vraag in ziekenhuis gewoon duidelijk wat de stappen zijn en geef ook aan wat jij wilt. Dat helpt echt! Heel veel succes, je mag je kleintje bijna in je armen houden, hooguit dagen!!

Terug
Bovenaan