2e bevalling

hoi,

Ze zeggen dat een tweede bevalling meestal makkelijker gaat dan een eerste. Geldt dat alleen als je vaginaal bevallen bent?
Mijn eerste bevalling ging alsvolgt:
ben een dag bezig geweest met weeën, tot 8 cm ontsluiting, had ook persdrang, maar ontsluiting vorderde niet meer, dus toen een keizersnee gehad.
Mijn lichaam is dus in feite een heel eind gekomen, heeft alleen de eindstreep niet gehaald zeg maar.

Geldt in dat geval dan ook het verhaal dat een tweede bevalling vlotter kan verlopen, of is dat echt alleen wanneer je kindje vaginaal geboren is?

Hoi
Ik weet wel dat het makkelijker gaat als de baby vaginaal is geboren, omdat dan het geboortekanaal al een keer 'gebruikt' is als het ware. Maar dat betekend niet dat het nu niet vlotter kan gebeuren. Misschien dat je de volgende keer wel in 5 uur bevalt. Dat verschilt volgens mij per bevalling.
groetjes

De ontsluitng kan wel degelijk veel vlotter verlopen. De uitdrijving duurt vaak net zo lang als wanneer je een eerste kind krijgt, omdat het baringskanaal nog niet os opgerekt. Het is te hopen dat je deze keer wel de eindstreep haalt, maar je maakt een goede kans

Mijn verhaal lijkt op dat van jou, van mijn eerste werd het uiteindelijk ook een keizersnede, nadat ik wel volledige ontsluiting had, maar ze lag verkeerd en kon er nooit door.
Ik ben in juni van mijn tweede bevallen. Op de natuurlijke manier, en een stuk vlotter dan de eerste keer. Het ontsluiten gaat veel sneller, want dat heb je al een keer meegemaakt. En over het persen kan ik je weinig raad geven. Ze zeggen dat dat inderdaad ook zo een uur kan duren, maar dat is bij iedereen verschillend. Voordat ze ingrijpen is de tijd hetzelfde als wanneer je zou bevallen van je eerste kind.
Bij mij duurde het maar 15 minuten.
Succes, en hopen dat je nu vaginaal kan bevallen, ik vond het een veel mooiere ervaring!

tja wil toch effe reageren. mijn eerste dochter is na 6 uurtjes geboren( voor mij gevoel maar 3 maar staat nou eenmaal in de papieren., en mijn tweede dochter is na 2 uur geboren, kijk elke bevalling is anders, bij mij ging het gelukkig wel vlot en soepel, maar uit mijn kenissenkring hoor ik weer hele andere verhalen, de eerste duurde heel lang,. de tweede heel kort)1 uur) maar de derde was weer zo verschrikkelijk lang 45 uur!! dus je kan er helemaal niets over zeggen.. ze zeggen ook dat als je al eerder bevallen ben dta je het ook sneller doorheb dat het begonnen is terwijl bij een eerste weet je allemaal niet wat je moet verwachten dus er zitten nadelen en voordelen aan!! mara gemiddeld gan een tweede bevalling wat soepelen, de weg is vrijgemaakt laat maar zeggen.. M AAR is een kwestie van effe afwachten.wil jullie allemaal succes wensen en het kotm allemaal goed!!

bij mijn 1e bevalling ben ik ingeleid en binnen 6 pijnlijke uurtjes bevallen met ongeveer 3kwartier persweeen.  mijn 2e bevalling was heel relaxt. ik kreeg om 5uur savonds weeen en om 23.45 was ik in het ziekenhuis waar mijn vliezen werden gebroken. ik had toen ongeveer 5 cm ontsluiting en om 00.15 werden mijn weeen pas pijnlijk. voor die tijd heb ik me rot gelachen om de weeen want ik voelde wel dat ik weeen had maar pijn deden ze zeker niet! om 00.50 mocht ik gaan persen en 3 persweeen later werd om 01.08 Fay geboren. het persen deed wel zeer en ik heb even flink gegild. 8 uurtjes later rmocht ik weer naar huis.  een leuke bevaling om op terug te kijken en het was helemaal leuk dat ik niet was uitgescheurd of ingeknipt. ik denk dus dus dat een 2e bevalling veel makkelijker gaat dan een 1e bij de meeste mensen. dan ben je al wat soepeler van onder.

Terug
Bovenaan