2e echo: heerlijk als je gevoel NIET klopt

Hoi Dames net terug van mijn 2e echo! En alles was hoed! 2 cm lang, 8 1/2 wk zwanger, goedkloppend hartje en idd 9-12-12 uitgerekend.

Ivm mijn gewicht/lengte moest ik al on ziekenhuis bevallen en krijg bij de 28 wk en 34 wk extra echo's ivm vergrote kans op zwangerschapssuiker maar omdat vandaag duidelijk bleek dat mijn baarmoeder ver naar achteren ligt moet ik vanaf nu ook in ziekenhuis onder controle blijven. De groei van het kindje is hierdoor namelijk moelijk te controleren zonder echo's.

Over 2 weken krijg ik dan ook alweer mijn volgende echo, 16 mei, en 2 weken later weer. Vind dit eigenlijk wel een fijne gedachte! Wij zijn helemaal blij!

Hoe is het bij de andere echodames van vandaag?

Liefs

hoihoi!!

wat super fijn voor jullie dat de echo goed is!! en dat jullie uk het doet zoals t hoort...

fijn dat je onder "extra begeleiding" komt, elke 2 weken een echo!! dat is erg fijn :)

nu lekker genieten van dit goede nieuws!!

xxx hilmar

Wat een goed nieuws en van harte!!! Fijn dat je voorgevoel niet klopt! ;)
En al die echo's, dat is leuk! Kun je nog eens iemand meenemen als je dat wil. Ben je dan heel lang dat je in het ziekenhuis loopt? Ik zit ook bij de gyn en vind t een hele fijne gedachte, en al die extra echo's zijn helemaal niet erg!

Ik 'mag' om 15u... Pfff!

Hey,
supergoed nieuws!! Geweldig :). Zeker een fijne gedachte als ze je goed in de gaten houden! Bij mijn vorige zwangerschap ook in ziekenhuis gelopen en eigenlijk was het superfijn dat de artsen die je daar al vaak hebt gezien dan ook je bevalling doen (en geen wildvreemde, alhoewel dat op moment suprême je ook niet bezig houdt...).

Geniet ervan!

@charlotje

Nee ik ben juist klein 1,55 en aan de zware kant zullen we maar zeggen;-) Schijnt dat je dan extra kans op zwangerschapssuiker hebt.

Denk dat na de komende 2 echo's het wel weer even gedaan is met de echo's en ook ik tot de geslachtsbepaling of 20 wk echo moet wachten hoor. Maar zeker zo de eerste weken hoor je mij niet klagen dat we vaker mogen spieken.

Liefs Carola

Helemaal fijn dat je voorgevoel niet klopte en alles in orde is met de kleine. Die extra controle is fijn en zeker als je dan ook nog eens vaker een kijkje mag nemen in je buik.

Ik ben ook onder controle bij de gyneacoloog. Maar die deed bij mij niet de bevalling, dat was de klinische verloskundige. Zij kwam alleen als er problemen waren. Das kennelijk in elk ziekenhuis anders.

Terug
Bovenaan