2e echo

Spannend.. 2 weken geleden onze 1e echo gehad, allemaal nieuw voor ons aangezien ik zwanger ben van ons eerste kindje. Wij dachten zelf dat ik al 8 weken zwanger zou zijn dit bleek echter pas 6,5 week. De verloskundige schok eerst van de lengte van het kindje, ze vond dit erg klein en gaf aan dat het zo kan zijn dat het kindje een groeiachterstand heeft en het afwachten is tot ik een miskraam krijg omdat dit niet goed kan gaan. Later tijdens de echo kwam het hartje van ons kindje in beeld, die ging als een gek te keer. De verloskundige zei dat dit een erg goed teken was en dat het een sterk en gezond hartje is dus het ook zo kan zijn dat ik inderdaad op dat moment nog maar 6,5 week zwanger was. Morgen hebben we de tweede echo en ik ben erg benieuwd of ons kindje in de tussentijd gegroeit is, dat zou betekenen dat er dus niets aan de hand is. Pff wat een spanning brengt dit met zich mee. Aan mijn kwaaltjes te merken gaat het prima met het kindje wat ik ben hele dagen door misselijk en voel de banden in mijn buik constant, niezen doet zelfs zeer. Heeft iemand hier ervaring mee, het zelfde ongeveer ook meegemaakt?
 
Hoi Lise,
Ja ik begrijp heel goed hoe die spanning is. Ik heb pas ook eerste echo gehad. We mochten wat eerder omdat ik hiervoor ene miskraam heb gehad. Ook ik was minder ver dan we dachten ongeveer 6 weken. Bij ons klopte er echter geen hartje. De week erop; ook niet. Het is uiteindelijk een miskraam geworden.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik ook een echo met 6 weken - toen klopte er wel een hartje en mijn zoontje wordt morgen 2 jaar !
Die onzekerheid is echt vervelend; je blijft maar malen. Gewoon streng voor jezelf zijn en het uithouden tot de volgende echo - een kloppend hartje is echt een supergoed teken ! En alle kwaaltjes hoe vervelend ook - koester ze maar. Sterkte meid.
 
Tijdens mijn eerste zwangerschap verloor ik heftig bloed, naar het ziekenhuis, echo.. hartje klopte! Niks aan de hand. Helaas is dat toch een miskraam geworden. Die echo herinner ik me nog steeds als de beste!
Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik ook veel bloed verloren, maar dat is wel allemaal goed gegaan. Stijn is al ruim 1 nu :)
Nu begint bij mij de misselijkheid te verdwijnen en maak ik me ook weer zorgen. Lastig, die twijfels!! Wat duurt wachten dan lang hè
 
Alles is goed het kindje was erg bewegelijk het was flink aan het zwaaien met de armpjes en lag met de voetjes gekruist. De verloskundige was erg tevreden. Ik ben nu 8 weken en 1 dag zwanger.
 
oooooh wat fijn!!! ik heb voor een 3 week geleden een echo gehad en gaven ze aan (de meting van de kleine) dat ik 9 weken zwanger was ipv 10.. ik mag donderdag voor de 2e echo :).
 
Terug
Bovenaan