2e ICSI, 3 embryo´s

Hallo allemaal!

Na een teleurstellende 1e ICSI behandeling ( geen embryo´s ) toch maar besloten om het nog een keer te proberen. Misschien was het die eerste keer toch gewoon ´pech´.
En wat blijkt, het was inderdaad pech. Want er zijn nu wel embryo´s ontstaan. En wel 3, waarvan 1 hele goeie! Echt, ik kon het gewoon niet geloven toen ik het hoorde! Die ene goeie embryo is inmiddels (afgelopen zaterdag) teruggeplaatst. De andere 2 waren helaas niet geschikt om in te vriezen. Maar eerlijk gezegd konden wij daar niet wakker van liggen. We waren al lang blij met die ene hele mooie! We zijn in ieder geval al weer een stap verder dan de vorige keer.
Maar dat wachten nu, pfff...wat erg zeg. Terwijl ze in het ziekenhuis hebben gezegd dat er deze week in principe nog niets kan gebeuren.
Heb wel de hele tijd last van een zeurende pijn in mijn buik en onderrug. Zijn er nog meer van jullie die hier ervaring mee hebben?

Groet, Lynn

Hey Lynn,

denk dat wat je voelt nog komt door de punctie die je hebt gehad, dit kan wel een tijd aanhouden.

Bij mij (2 x zwanger vroege miskraam, 1 x niet zwanger en nu 5w2d zwanger) begonnen de klachtjes elke keer met 5 dagen na de punctie, maar ik weet dat ik de klachtjes ook had toen ik niet zwanger werd, dus weet ik het aan de Utrogestan, weet niet of jij die ook gebruikt?

Deze ICSI poging (2e) hadden wij 2 embryo's en die zijn beiden teruggeplaatst, hier ben ik nu dus zwanger van. Een super spannenden periode, gaat het nu wel goed?! 17 nov 1e echo...hopelijk 1 kloppend hartje, maar t kunnen er dus ook 2 zijn!

Dus meid bereidt je maar voor, nu moet je 2 weken wachten, maar als je zwanger bent nog eens 3 weken voor een echo....haha

Maar echt t wachten is t ergste, blijf gewoon doen wat je normaal ook doet en zoek afleiding, dat heeft mij het beste geholpen ook nu doe ik dat...veel werken, lekker boek lezen, leuke dingen doen..maar vooral niet gaan piekeren en op t internet gaan zoeken naar herkenning, want meid, dat is bij iedereen anders hoor....ik deed dit de eerste keer, maar werd gek van mezelf, dus nu ben ik vrij relaxed en zoek niets meer op, schiet er namelijk niets mee op...haha!

Succes meid!!

gr Yosha

Hi Yosha,

Gefeliciteerd!
Ik gebruik inderdaad ook Utrogestan ja.
Ik wacht het maar gewoon af.
Maar dat wachten is echt het ergste.

Ik heb ook al het een en ander opgezocht op internet, maar ben er niet wijzer van geworden! Dus daar ben ik maar weer mee gestopt.

Jij ook succes en ik hoop dat je de 17e een kloppend hartje te zien krijgt!

Groet, Lynn

Hoi Lynn,

Zit nu net als jou in de wachtperiode.
Mijn terugplaatsing was vrijdag en net als jou heb ik ook last van een rare buik en onderrug. Mijn borsten doen ook behoorlijk pijn, maar dat komt volgens mij van de utrogestan want dit begon meteen met het gebruik ervan eigenlijk. Vind jij het ook niet ontzettend vervelend dat we steeds van alles voelen maar het niet kunnen plaatsten? Bedoel zijn we zwanger komt het nog van een punctie of de medicijnen pfff. Wanneer moet jij voor controle? Ik moet 9 nov en 11 nov bloed prikken. Sterkte in deze 2 slopende weken.

Jenny

Hi Jenny,

Spannend he, zo´n wachtperiode!
Ik vind het inderdaad ook vervelend om steeds dingen in mijn lichaam te voelen waarvan ik niet weet wat het betekent.
Ik probeer er niet te veel bij stil te staan, maar betrap mezelf er steeds op dat ik er onbewust toch mee bezig ben.
Is het voor jou ook de eerste keer? Voor mij dus wel.
Ik weet niet wanneer ik weer naar het ziekenhuis moet. Ik moet eerst afwachten, wel of niet zwanger en dan de uitslag doorgeven aan het ziekenhuis. Pas dan krijg ik te horen wanneer mijn volgende afspraak zal zijn..
Jij ook heel veel sterkte met wachten en laten we hopen op een goede afloop!

Groet, Lynn.

Haha meiden, zoooo herkenbaar dat ongeduld! Had ik ook bij de eerste terugplaatsing, kan je melden dat dit beter gaat bij een eventuele volgende terugplaatsing hoor, dna ben je er stukken minder mee bezig.

En nogmaals, Utrogestan veroorzaakt erg veel kwaaltjes...die lijken op zwangerschapskwaaltjes.

En toch, nu ik echt zwanger ben voelen de kwaaltjes toch anders hoor!

Meiden heeeeel veeel sterkte met wachten en we gaan duimen voor een mooie positieve test!!

gr Yosha

Hey Lynn is voor mij ook de 1e keer dus heb ook nog geen idee wat er verder gebeurt ongeacht de uitslag. We blijven duimen.

@Yosha denk indd dat een 2e keer wat minder stress meebrengt want je weet wat er allemaal gebeurt etc

Terug
Bovenaan