2e ifv naar bijna een half jaar pauze

A

Anoniem

Guest
Hoi dames,

ik zal me eerst eens opnieuw voorstellen. Mijn naam is Sylvia R en ben 27 jaar. Inmiddels al weer 3 1/2 jaar getrouwd met Frank.
Sinds juni 2004 zijn we gestopt met de pil, daarna altijd zeer onregelmatig ongesteld geweest en naar een jaar besloten we naar de ha te gaan voor een verwijzing naar de gyn. Deze ook direct gekregen. Na de eerste test van het zaad van Frank bleek al dat zijn zwemmers niet zo snel zijn. Naar wat test bij mij bleek dat ik last heb van zeer ernstige endometriose, dat verklaarde dus ook de onregelmatige ongesteldheid en de erge buikpijn, met een cyste in 1 van de eierstokken van 6cm groot. Deze moest eerst verwijderd worden voordat er een behandeling gestart kon worden. Januari 2006 operatie gehad, tijdens de operatie is de cyste geknapt en wat een operatie van ongeveer een half uur tot 3 kwartier moest duren heeft ongeveer 1 1/2 uur geduurd. Ze moesten de hele buik scchoon maken, want al het oude bloed wat er in zat liep nu overal naar toe. Tijdens de narcose ook nog eens morfine gekregen. Toen ik eenmaal bij kwam voelde ik me super goed, helaas maar van korte duur. Nog enige tijd flink aan het overgeveven geslagen en bleek ook nog eens dat uit het sneetje in mijn navel oud bloed uit te komen. Je wilt niet weten wat dat met je maag doet.........................
Hier moest een extra hecting in. Eigenlijk zou de opname poliklinisch zijn en mocht ik dezelfde dag weer naar huis, maar ivm mijn complicaties en de blijvende misselijkheid moest ik onverwacht de nacht blijven.
De volgende dag naar huis, weken zeer moe geweest en vrijwel tot niets in staat. Maar omdat de cyste niet goed verwijders kon worden moets ik dus weer onder het mes. April voor de twee keer, nu ging alles wel goed en was ik niet beroerd.
In augustus vorig jaar gestart met de 1e ivf.

Elke behandeling die voor ivf mogelijk is was voor ons niet mogelijk, dus direct aan de ivf. Deze eerste keer is me zeer meegevallen en ik had zeer weinig last, moest toen aan het eind progestanbolletjes inbrengen om de acht uur, maar helaas geen zwangerschap. We hadden 12 follikels aangeprikt en hiervan waren er 7 eitjes, uit eindelijk zijn er maar twee normaal bevrucht waarvan 1 goede.

We hebben toen een pauze ingelast en zijn op 31 maart met de 2 ivf begonnen. Ook nu valt het me mee, wel wat meer last met spuiten gehad en ook tijdens de punctie was het nu pijnlijker. We hebben dit keer 7 follikels aangeprikt, maar er zaten maar 3 eitjes in. Allemaal wel goed bevrucht en 2 zeer goede kwaliteit. Deze twee zijn afgelopen vrijdag terug geplaatst. En sinds die dag heb ik last van een raar gevoel in mijn buik en sinds gisteren ben ik wat misselijk. Dus we hopen dat dit goede tekenen zijn. Morgen moet in de laatste pregnyl spuit zetten en dan is het wachten tot hemelvaartsdag.

Allemaal veel succes en we blijven hopen op goed nieuws.
groetjes Sylvia R

Hoi Sylvia, welkom bij ons! Je hebt ook al weer heel wat meegemaakt. Ik heb net een mislukte 2e IVF poging achter de rug, maar aangezien er 2 cryo's ingevroren zijn, zijn we meteen doorgegaan met een herkansing van poging 2 en nu zijn we via controle aan het bekijken wanneer de terugplaatsing kan plaatsvinden, zowiezo deze week niet meer, maar misschien wel volgende week!

Heel veel sterkte en succes in deze wachtdagen, want dat valt niet mee kan ik zeggen!

Groetjes, Pleun

Terug
Bovenaan