Hallo!
Zoals jullie weten moest ik vandaag voor de tweede IUI naar het ziekenhuis.
Dus dit hebben we ook weer achter de rug.
Het was wel een beetje vervelend, ik kon me maar moeilijk ontspannen bij het inbrengen van het speculum en mijn baarmoedermond lag een beetje gekanteld, dus ze had moeite om het spuitje te legen op de plek waar het zijn moest.
Dit komt echt nog steeds door de HSG (dat ik me moeilijk kan ontspannen) en ze zei dat misschien ontspanningsoefeningen wel iets voor mij zouden kunnen zijn.........tja ik wacht deze keer nog maar even af denk ik misschien is een 3e IUI wel helemaal niet nodig (ik heb stille hoop)
Affain, verder heb ik de hele dag al buikpijn, aan twee kanten tegelijk (had ook aan beide kanten een ei dus...............) zal dus vast mijn eisprong kunnen zijn.
De kwaliteit van het zaad horen we over twee weken pas.
Maar we kwamen dus daarstraks tot de schokkende ontdekking dat vorige keer (de eerste IUI behandeling) de zaadkwaliteit minimaal was, minder dan 1 miljoen goed bewegende zaadcellen.
Dat was de inval gynaecoloog die toen de inseminatie heeft gedaan ons totaal vergeten te melden. (en bedankt)
Het laboratorium schijnt dan te bellen met de vraag of ze wel moeten doorgaan met uitzoeken van de beste zaadjes ja of nee omdat het er maar zo weinig zijn dat de kans op slagen minimaal is.
Nou goed dat hadden ze ons dus verzuimd te zeggen: Dus vorige keer inseminatie voor niets geweest (want met minder dan 1 miljoen zaadcellen is de kans op slagen miniem) ach er kon al niet meer veel meer mis gaan natuurlijk. Ik was zo ziek als een hond door een overdosis oestrogeen, en dan ook nog eens dit.
Nou goed ik dwaal af: we horen dus pas over twee weken hoeveel zaadcellen ik dit keer ingespoten heb gekregen maar............het lab had gelukkig dit keer niet gebeld dus goede hoop dat het goed zit!
Dus nu weer afwachten, een week of twee en dan weten we of het deze keer wel is gelukt.
Voordelen van deze IUI, ben niet ziek geworden, geen pijn in mijn buik na het prikken van de hormonen meer, voel een eisprong op het tijdstip van de IUI, het lab heeft niet gebeld dat er te weinig zwemmers zijn dit keer, ik had twee eitjes.................wat kan er eigenlijk fout gaan, ik ben stiekem aan het hopen op een goed resultaat!
Heb dus wel last van buikpijn nu............dus ga lekker met een DVDtje op de bank liggen vanavond en rustig aan doen!