2e IUI niet zo goed verlopen...

Hoi meiden,

We hebben gisteren dus uiteindelijk toch de IUI gehad.  
Vanaf zondag waren we al aan het prikken dus het leek er even op dat ze mijn piek hadden gemist in het ziekenhuis.(dachten ze)  Donderdag kwam dus toch het verlossende woord dat dit niet het geval was en ik een piek had en dus gisteren moest komen.

Helaas viel het erg tegen. Voor IUI moet je minimaal 1 miljoen goede zaadcellen hebben en mijn man had er slechts 400.000 na bewerking. Vorige keer waren het er 4,8 miljoen. Lekkere tegenvaller na zo'n lange en intensieve prikweek. Ik heb gevraagd of de kans hierdoor zo klein werd dat we beter de moed op kunnen geven voor deze maand maar de arts zei dat we dat niet meteen moesten doen. Er hoeft maar 1 goede tussen te zitten dus het is theoretisch nog mogelijk al is de kans klein. Hij zei ook dat als het zo bleef dat we dan door moeten naar IVF. Daar hebben we dus echt geen zin in.  Maargoed eerst maar weer deze 2 weken wachten al  hebben niet zoveel vertrouwen in de uitkomst.  Als het IVF moet worden moeten we eerst nog een aantal maanden op de wachtlijst.

De verpleegkundige die erbij was herkende ons nog van de zwangerschap en schrok een beetje ons daar te zien. Ze wist blijkbaar nog niets van de miskraam.

lfs inge

Hoi Inge,
Wat balen dat er "maar zo weinig" zaadcellen waren na de bewerking!!!!
En ik begrijp dat je het dan wat somberder inziet dan de vorige keer, maar de gyn heeft ntuurlijk gelijk, je hebt er maar een nodig.
Maar ja daarheb je nu weinig aan en een gevoel is een gevoel.
Ik wil je toch heel veel succes wensen en hoop dat de wachtweken een beetje snel gaan voor jullie.
Nou meid,toi toi toi,
Liefs Annemarie

Hoi lieve Inge,

Ik kan me voorstellen dat dat even behoorlijk slikken was. Op zich zou je toch denken dat met zoveel duizenden goede zaadjes, je toch nog een heel goede kans hebt maar ik begrijp dat het even slikken was nadat het de vorige keer zoveel meer waren. Hopelijk is de kwaliteit van het zaad volgende maand stukken beter (of liever nog.. is het helemaal niet meer nodig om voor een 2e IUI te gaan). Sterkte meis met het afwachten tot je NOD, ik duim weer voor je!

X F

Hoi,

Misschien heb je niks aan mijn verhaal, maar ik vertel hem je toch. Vrienden van ons kwamen na 2 jaar proberen ook aan het dokteren. Het werd uiteindelijk ICSI, omdat hij bijna geen levend zaad had. Het zou volgens de artsen bijna onmogelijk zijn om op de natuurlijke manier kinderen te krijgen. De eerste ICSI poging ging mis. Na een paar maanden wachten zou de tweede poging gedaan worden. Een paar dagen voor ze weer naar de gyn moesten voelde mijn vriendin zich erg raar. Was ook al een tijdje niet ongi geweest. Maar had niet aan zwanger zijn gedacht, want dat was praktisch onmogelijk. Toch maar getest, en zwanger! Zomaar vanzelf! De gyn geloofde het pas toen hij het op de echo zag. Hij was zeer verbaasd. Zo zie je maar, jouw gyn heeft gelijk. Er is maar 1 goede zwemmer nodig.
Ik ga heel hard voor jullie duimen, en wens jullie heel veel sterkte de aankomende 2  weken.

Groetjes, Kat

Bedankt voor jullie lieve berichten!

Kat, zulke verhalen zijn altijd welkom!! Die moet je eigenlijk eens vertellen op het forum 'als zwanger worden langer duurt'. Zo zie je maar weer dat niets onmogelijk is.
Ik heb het zelf ook gehad. In december bleek ik zwanger zonder behandeling. Het ging mis vandaar dat ik ook hier rondzwerf maar ik was wel ZWANGER!
Ik hoop dat er 1 snelle en sterke zwemmer bij was!
lfs inge

Terug
Bovenaan