2e keer mis

Hoi,

Ik zal me even voorstellen (ben hier al wel eens geweest maar meestal op het andere forum). Ik ben Kaly, 28 jaar. Ben nu 7,5 weken zwanger maar het is niet goed. Er is een lege vruchtzak, die nog wel groeit?!
Ik heb in November ook al een miskraam gehad maar die kwam zelf op gang. Ik heb nu geen bloedingen dus ik ga me door laten verwijzen naar de gyn.

Zijn er meer mensen bij wie het 2 x mis is gegaan en hebben jullie toen iets laten onderzoeken?
Liefs Kaly

Allereerst veel sterkte om dit verlies te verwerken....

Zelf heb ik een missed abortion gehad met een duidelijke   reden, een siamese tweeling, wij laten daarom ook verder niks onderzoeken. Maar in jou geval zal ik wel met de gyn. gaan praten, 1x mis ok, dat kan gewoon pech zijn maar bij de tweede keer zal ik me toch gaan afvragen waarom, misschien is er wel een reden en kun je een derde keer voorkomen.

Veel sterkte om dit weer te verwerken en hopenlijk is voor jou drie keer scheepsrecht!

Gr. Roos

Hoi Kaly.

Ik heb het zelfde mee gemaakt als jij.
In januari heb ik de eerste miskraam gehad ik was 5 weken,en in maart had ik de tweede miskraam gehad was 7 weken zwanger.De gyn zij dat is gewoon de nartuur.En nu ben ik 3 maanden zwanger.
Ik wens je veel sterkte.

Liefs Peggy.

Hoi   Kaly,

Ook bij mij is het twee keer misgegaan, en dat zetten bij ons heel veel vraagtekens.
Ook heeft de gynacoloog gevraagd of we het wouden onderzoeken. maar wij hebben er voor gekozen om dat niet te doen.

Een miskraam is iets heel heel verdrietigs en helaas komt het vaker voor dan je denk.
Ook twee keer achter elkaar,
Uit die testen die wij konden doen, was de kans dat onze chromosomen niet matsen 1 procent.

Ik denk dat ondanks je verdriet je ook blij kan zijn dat je lichaam iets afstoot wat waarschijnlijk niet levensvatbaar is.
Ik weet dat is nu heel makkelijk gezegd maar ik geloof daar echt in.
Vooral nu mijn vriendin een kindje heeft gekregen die waarschijnlijk deze week komt te overlijden.

Ook ik heb heel veel verdriet erom gehad en dacht echt even ik kan nooit meer blij zijn. Gelukkig was ik heel snel weer zwanger en dat is nu al 24 weken.

Ik denk dat de keuze voor een onderzoek helemaal van jullie zelf uit moet komen, want iedereen gaat er toch anders mee om.
Ik wens je al het goeds toe voor in de toekomst.

Veel liefs liselore

hallo kaly        

allereerst wil ik je heel veel sterkte wensen met het verwerken van dit verdriet.
ikzelf heb nu 2 weken geleden ongeveer een miskraam gehad,
het was een hele vroege van een paar weken, en misschien minder heftig, maar toch zeker ook verdrietig. het is toch iets van je samen he.
dit was mijn eerste miskraam, dus we hebben niets laten onderzoeken, maar mocht het een tweede keer gebeuren, dan zou ik er zeker om vragen.
heel veel sterkte meis!

Lieve kaly,

Eerst heel veel sterkte met dit verdriet. Ik weet wat het is.
Ik heb ook 2x een miskraam gehad. De 1e ook een doorgroeiende lege vruchtzak, waarbij een gedeelte loskwam en ik uiteindelijk toch gecurriteerd moest worden.
Een half jaar later een 2e miskraam die bij 7,3 wkn spontaan losliet.

Wij hebben toen een time out genomen van een half jaar ongeveer. Om even alles goed op ons in te laten werken. Ze hadden de vruchten onderzocht en het was domme pech. Wij wilden ons nog niet laten onderzoeken omdat er eigenlijk geen aanleiding toe was.

Wat denk je, Vlak voordat we weer wilden gaan "klussen" was ik zwanger. Heeeel erg en. En nu..... Nu is mijn zoon bijna 7 maanden. één grote bonk blakende en lachende gezondheid die ik de hele dag in m'n armen vast kan houden.

Ik weet dat dit steekt maar wil ermee zeggen dat het niet perse aan jullie of jou hoeft te liggen. Het kan ook domme pech zijn. Het moeilijkste advies ga ik je nu geven "Probeer er na het verwerken van het verlies, er eventjes afstand van te nemen. Even jezelf rust gunnen". Dat is kennelijk wat bij ons heeft geholpen.

Heel veel succes,
XXX

Kaly,

allereerst sterkte, en helaas komt het vaker voor dan je denkt. Er zijn veel vrouwen die meerdere miskramen hebben gehad al dan niet met een goede zwangerschap tussendoor.

Ik heb nu 6 zwangerschappen achter de rug, en heb drie gezonde kids.

De eerste zwangerschap duurde 3 maanden en toen bleek bij de echo dat ons kindje net daravoor was overleden. Uit de tweede en derde zwangerschap heb ik twee fantastische dochters gekregen. Bij de vierde zwangerschap heb ik een spontane miskraam gehad met 8 weken. Bij de vijfde zwangerschap bleek tijdens een routin onderzoek met ruim 17 weken werd er geen kloppend hartje gevonden. Tijdens de spoedecho bleek ons kindje te zijn overleden. Ik ben een paar dagen darana bevallen. Dit kindje hebben we laten onderzoeken. Er is helemaal niets gevonden. Alle miskramen zijn wat je noemt domme pech te noemen. 15 weken geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon en ik weet nu gewoon dat bij eenvolgende zwnagerschap alles mogelijk is. Waarom bij mij de helft van de zwnagerschappen misgegaan zijn, ik zal het nooit weten.

Niet iedere gynaecoloog doet bij een tweede miskraam al onderzoeken, vaak moet je wachten totdat het de derde keer misgaat. Dat is moeilijk en het maakt je onzeker, maar weet wel dat het allemaal mogelijk is en dat ook jij waarschijnlijk ooit een kindje in je armen zal houden. Al lijkt het nu allemaal zo ver weg.

Sterkte.

Miep

Hoi Hoi,
Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal!!!

as. vrijdag ga ik naar het ziekenhuis voor een curretage, wel definitief ineens zo. Op het moment voel ik me wel redelijk. Ik vind het nog steeds een raar idee dat je zo het ziekenhuis in loopt en dat je ineens niet meer zwanger er uit loopt.

Onderzoeken kunnen hoe dat ook pas over 6 weken, tot die tijd kan ik er dus nog over na denken.

Veel liefs Kaly

Terug
Bovenaan