2e keer zwangerschapsgym?

Ik zat me af te vragen: voor de dames die al een kindje hebben, gaan jullie nog een keer op zwangerschapsgym? Dezelfde of iets anders?

Ik heb er lang over getwijfeld, maar me toch maar ingeschreven, dit keer wel voor de goedkoopste van de thuiszorg (de eerste keer hebben we "Samen bevallen" gedaan).
Mijn voornaamste reden: ik vind het eigenlijk wel gezellig om wat zwangere vrouwen uit mijn omgeving te ontmoeten. Het voorlichtings/informatieve gedeelte, tja... Ik heb het natuurlijk allemaal een keer gehoord en ik geef tegenwoordig ook les aan geneeskunde studenten, in o.a. een normale bevalling en hoe je die begeleidt. Ik neem dus aan dat ik geen nieuws ga horen. Ik hoop dat het niet te saai is. Of dat de enige ben die al een kind heeft en dat ze me raar aankijken dat ik er toch bijzit...

Iemand ervaringen hiermee?

Groetjes, Karin

hoi karin,

Ik ben bij mijn eerste zwangerschap wel naar gym geweest maar daar heb ik deze keer geen zin in!
tuurlijk is het wel leuk om met mede-zwangere uit de buurt te kletsen maar al die dingen erom heen, weet ik nu wel.
ik sport nog 2 keer per week, en wil niet nog een derde avond opgeven.
ik vond die oefeningen ook niks aan eerlijk gezegd, tuurlijk wel leerzaam.

toen waren er ook moeders bij die voor de tweede keer zwanger waren hoor, dus dat is niet raar!!!

veel plezier!

hoi karin ben nu 19 weken zwanger van mijn tweede en ga 4 december weer naar zwangerschapsgym ik vond het erg gezellig en leuk om ook de verhalen van een ander te horen.ik heb de vorige keer wel de laatste vier lessen gemist omdat mijn zoon twee maand te vroeg kwam,hoop dus nu dat ik het af mag maken.ik wens je in elkgeval sucses met alles groetjes patries

Hoi,
Ik ben ook zwanger van de tweede en vroeg me hetzelfde af als jij. Ik heb echter besloten om me toch weer op te geven, omdat ik het gewoon leuk vindt om met andere zwangere dames te kletsen en dat ik dan een uurtje echt voor mezelf en de baby heb, wat toch moeilijker is als je er al 1tje heb rondlopen. De eerste keer heb ik zwyoga gedaan en deze keer heb ik me opgegeven voor de gym.
Ik heb er al zin in !

Birgit

Ik heb me ook weer opgegeven voor zwangerschapsgym. Niet voor de 'nuttige' informatie, maar voor de gezelligheid, om mama's te leren kennen die rond dezelfde periode zijn uitgerekend.

Toen ik de eerste keer zwangerschapsgym volgde, waren we met een groepje van 7 zwangeren, waarvan er 2 meiden voor de 2e keer mama werden.

ik heb me ook weer opgegeven. Ook omdat het leuk is om andere vrouwen uit de omgeving te ontmoeten. (ben hier niet geboren en heb vriendenclub ook in andere dorpen) en  met  een aantal van de vorige pufclub hebben we nog steeds contact of kom ik in het dorp tegen. het is nooit verkeerd om een beetje opgefrist te worden. Heb de vorige keer veel aan de ademhaling en de bekkenbodemoefeningen gehad. Heb er wel over getwijfeld, na de eerste keer dacht ik ook dat ik de tweede keer niet meer zou gaan maar...toch maar wel.

Terug
Bovenaan