2e kindje 2e naam, 1e kindje niet?....

Hoi,

Ik zit even met het volgende:
Ik ben bijna 20 wkn zwanger van ons 2e kindje en inmiddels wat met namen bezig! Nu heeft mijn moeder gevraagd als het een meisje zou worden we haar naam dan als 2e naam zouden willen doen. Nu weten we dat we waarschijnlijk een meisje krijgen en een 2e naam lijkt me best leuk maar ons 1e kindje heeft ook maar 1 naam.
Dat voelt dan dus ook wel wat vreemd..

Iemand ervaring?

Groet Matz

Lastige keuze...
Ik vind het altijd wel wat vreemd als het ene kind 1 naam heeft en de andere 2..
Maar die keus is natuurlijk helemaal aan jullie!
Kun je je moeder niet vernoemen in de eerste naam?? Maar dan een vorm ervan ofzo?

Mmm, dat vind ik ook wat vreemd. Vind je het niet vervelend dat je moeder dat gevraagd heeft?
Persoonlijk zou ik gewoon zeggen 'de eerste heeft ook geen 2e naam, dus de 2e ook niet' en een naam uitkiezen die ik mooi vind! Het is jouw en jullie kindje....Misschien vind je een naam welke je kunt linken aan je moeder, maar ik zou me er zeker niet verplicht onder voelen!

Onze oudste zoon is niet vernoemd simpelweg omdat we het niet vonden klinken in combinatie met zijn roepnaam. De jongste is wel vernoemd naar mijn vader en schoonvader. De derde wordt hoogstwaarschijnlijk niet vernoemd.

ik vind als jullie het zelf willen en als je daar je moeder blij mee kan maken waarom niet?
mijn dochter heeft wel 2 namen niet vernoemt hoor en we krijgen nu een zoon en die krijgt ook 2 namen maar gewoon omdat we dat leuk vinden.

dus ik ben van mening het maakt niet uit als de 1e niet vernoemt is als jullie daar bij de tweede derde of 4e kindje wel behoefte aan hebben waarom niet?
ik vind het niet raar in ieder geval!

xx sas

nee ik vind het niet raar dat de eerste één naam heeft en de tweede twee.

ik kan me wel voorstellen dat de eerste, jongen neem ik aan, kwets je dan geen (schoon)vader en schoonmoeder?

Hoi,

bedankt voor jullie reacties! ik wil me ook niet verplicht voelen om mijn moeder te vernoemen! ik zal het er nog 's met haar over hebben!
en inderdaad dan zit je ook nog eens met de andere (schoonmoeder), voelt die zich niet achtergesteld. uiteindelijk zullen we toch doen wat we zelf willen.

Zelf ben ik lekker consequent en onze kinderen hebben alleen een roepnaam en zijn niet vernoemd. We hebben straks 4 kinderen en dan zouden ze dezelfde tweede naam hebben of het combineert niet.

Mijn vriendin heeft haar zoontje naar zijn opa vernoemd en heeft 1 doopnaam. Haar dochter is naar haar oma vernoemd en heeft 3 doopnamen.

Je moet gewoon doen wat je zelf mooi vindt.

Terug
Bovenaan