2e kindje erbij... 1e steeds wakker?

Ik heb straks dus 2 kindjes kort op elkaar en ben nieuwsgierig of ik 's nachts een 'circus' ga krijgen.
Met andere woorden: slaapt de oudste door als de jongste huilt?
Hoe is jullie ervaring hiermee?

Mijn knulletje van bijna 15 maanden is redelijk gevoelig voor geluid.
De flinke knallen slaapt hij doorheen, maar bij de kleinste geluidjes staat meneer rechtop in bed... Wordt dat een gewenproces?

Hoi, leuk hoor zo weinig leeftijdsverschil Mijn 2e kwam toen mijn oudste 20 maanden was. En ik was ook zo bang dat hij wakker zou worden van het gehuil van de baby. Maar dat is eigenlijk nooit gebeurd. Viel me echt mee!! En wat je zegt; van kleine geluidjes kunnen ze wakker worden maar door zware onweer en vuurwerk met oud & nieuw slapen ze heen.
Groetjes Tara

Mijn kinderen schelen precies 2 jaar en worden nooit van elkaars gehuil wakker, zelfs in de middag niet (als ze eens een keertje tegelijk slapen).

(dit neemt niet weg dat ze soms, onafhankelijk van elkaar, toch voor aardig wat circus en onderbroken nachten zorgen, maar dat geldt denk ik voor alle kleine kinderen, hoeveel je er ook hebt)

Tussen onze oudste 2 zit 18 maand en alleen de allereerste nacht dat ze allebei thuis sliepen (1e nacht na de geboorte van zijn broertje sliep de oudste bij opa&oma) werd de oudste wakker.
De jongste produceerde net toen een dikke luier meconium en dat was nog best even een gefrummel om weer schoon te krijgen (toch best weer wennen zo'n kleintje dan hoor haha)  en toen werd de oudste dus wakker.

Daarna nooit meer.

groetjes,
Marije

hoi,

onze oudste (morgen 2jaar) is wel even van slag geweest, niet omdat de kleine huilde maar gewoon even niet lekker in zijn vel zitten.
dus dat was snachts erg gezellie om 3 uur.. want dan werd Mart krijsend wakker. dit heeft 2wkn geduurt en nu vind ie het allemaal wel best. (gelukkig was papa 2wkn bij huis)
soms word Mart nog wel een wakker, maar niet meer zoals toen gelukkig, en dat geld ook voor Jort trouwens die word ook wel eens wakker, als Mart iets teluidruchtig is, maar het is allemaal goed tedoen hoor.
iedereen heeft hier even moeten wennen en zijn draai moeten vinden, maar daar moet je ook voor open staan.

groetjes Simone

mv Mart 2 jaar en Jort 4wk

Bij ons zat er 19 maanden tussen de eerste 2, dus iets meer. Maar dat ging uitstekend. De oudste sliep zelfs dwars door de bevalling heen. Hij werd niet wakker van de jongste als die voor een voeding kwam.

Wel hadden we de baby een 2 maandjes bij ons op de kamer. En de deur van de oudste dicht. Maar volgens mij was het niet eens nodig.

Terug
Bovenaan