2e kindje kleiner dan de 1e?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

mijn eerste kindje woog ruim 8 pond, nu heb ik met 36 weken en liggingsecho gehad, en de kleine werd nu geschat op 2475 gram. Hier schijnt een marge van 300 gram naar boven en beneden bij te horen. Dus is mijn kindje nu tussen 2175 en 2775 gram. Met nog 4 weken te gaan schat de VK dat er max nog 800 gram bijkomt. Nou hoor ik eigenlijik om me heen alleen maar verhalen dat 2e en volgende kindjes zwaarder zijn dan 1e Zijn hier ook moeders bij wie dat niet zo is? (het geslacht van mijn kindjes is hetzelfde)

Groetjes van Rina

Hoi,

Onze oudste woog 5 pond bij de geboorte. Onze 2e 7 pond. Nu moet ik er wel bijzeggen dat onze oudste 4 weken te vroeg was. Volgens de vk had hij ook rond de 7 pond gewogen als hij netjes was blijven zitten tot de uitgerekende datum.

Groetjes Corina

hey!

mijn 2e was dus wel zwaarder! maar mijn 3e weer een pond lichter! het zegt niks denk ik! elk kindje is anders!

liefs

Mijn schoonzus heeft 4 kinderen. Allemaal vrij groot, alleen de vierde niet, die was geloof ik nog geen 6 pond (weet niet meer precies hoe zwaar hij was hoor)

die marge van 300 gram moet je ook ruim nemen.
Bij mijn eerste kindje heb ik de laatste 6 weken iedere week een echo gehad omdat men een erg grote baby verwachte. Ik kreeg zelfs de optie om bij 37 weken in te gaan leiden, maar wilde dat zelf niet.
Nu is het uiteindelijk geen kleintje geworden met ruim 8 pond, maar dat het wel eens een kleine tienponder kon worden zoals ze dachten, dat was toch wel een flink verschil.

Onze 2e was een dik pond lichter als zijn grote broer... oké hij was nog 8 pond, dus zwaar zat, maar wel een pond lichter dus.
De jongste was de zwaarste van de 3, met 9,5 pond.

Terug
Bovenaan