2e kindje na zeer zware eerste zwangerschap

<p>Hi,</p><p>Afgelopen oktober’19 (10 maanden) ben ik bevallen van een prachtige zoon. De zwangerschap was erg zwaar. Vanaf 6 weken misselijk en dit heeft tot nu 20 weken geduurd. Met uitdroging en opname in ziekenhuis. </p><p>We willen heel graag een tweede kindje! Eerst was mijn man nog wat terughoudend omdat je natuurlijk niet weet hoe een volgende zwangerschap zal zijn. Maar nu ben ik zelf een beetje “bang”. Ook ben ik zwanger geraakt door middel van clomid. Dus of het nu wel zonder medicijnen lukt is natuurlijk ook nog de vraag..<br /><br /></p><p>Zijn er meer mensen die in deze situatie zitten of hebben gezeten? </p>

Ik snap dat uitdroging en opname niet fijn is, maar wanneer de angst groter is dan de wens moeten jullie niet aan een volgend kindje beginnen vind ik. Ik ben 2x ziek geweest van positieve test tot bevalling. Tja, misschien heb je mazzel en heb je nergens last van 

Ik ben op dit moment 15 weken zwanger van ons tweede kindje. Mijn eerste zwangerschap, dochter is nu 13 maanden, was ook erg zwaar. Ik ben 40 weken doodziek geweest, alleen maar spugen. 
Ik vond voor een tweede keer zwanger worden erg spannend, maar onze wens was erg groot.. Deze zwangerschap ben ik weer veel misselijk en moe, maar wel in mindere maten. Ik weet nu ook beter wat wel/niet werkt voor mij waardoor het een stuk beter te doen is. 
Je weet nooit hoe een tweede zwangerschap gaat zijn. Ga ervoor als de wens er is :)

Ga ervoor, maar pas als je er klaar voor bent. Met een kleine die rondloopt heb je wel de ervaring van de vorige keer, waardoor je er beter op in kan spelen, maar anderzijds nog een kindje om voor te zorgen. 
Zelf ben ik 19 weken zwanger en een dreumes van 16 maanden. Vorige zwangerschap was zwaar, met enorm veel klachten en dat is deze keer weer. Tel de dagen en weken echt af, terwijl ik mij zo had voorgenomen om ook te genieten. Na het krijgen van je kindje ben ik de zwangerschap wel rooskleuriger gaan inzien dan hoe ik het nu ervaar. Dus neem je tijd! 

Ik snap je angst heel goed, ik relativeer als ja 9 mnd ziek is lang, maar op een heel leven niet en je krijgt er een kindje voor terug, de rest van je leven :) 
elke zwangerschap is anders, bij nummer1 had ik nergens last van bij nummer 2 wel.. geluk of pech denk ik dan.. 
succes ??

@Appeltje'
Ja de wens is erg groot! Maar het is vooral spannend. En daardoor krijg ik beetje oehhh wat nog maar even gevoelens! 

je weet natuurlijk nooit hoe tweede zwangerschap is. En of het gelijk lukt is bij mij ook nog de vraag of ik niet weer medicatie nodig hebt. 

Als je het echt graag wil waarom niet? Niet iedere zwangerschap is hetzelfde, misschien gaat het nu veel beter als de vorige zwangerschap. Hopelijk gaat het nu zonder medicijnen. Hoe is je cyclus na je bevalling? 

Mijn cyclus na mn bevalling is weer heel onregelmatig. 55/53/43/35/33/32 Er zit wel verandering nu in dus ben benieuwe of het nu rond de 33 dagen blijft.

Terug
Bovenaan